02 aprilie 2014

Tărăgănată aproape 2 ani,
Licitaţia pentru salubritatea suceveană, întârziată de ANRMAP
·        Avizat favorabil în 2012, acum, la reluarea licitaţiei,     caietul de sarcini este considerat inacceptabil de către aceeaşi structură de reglementare a achiziţiilor publice.
·         „Şi atunci a fost acelaşi ANRMAP, pentru că nu era altă guvernare, însă, inexplicabil, între timp au intervenit 7 observaţii”, a spus primarul Ion Lungu.

Caietul de sarcini pentru organizarea licitaţiei de delegare de gestiune prin concesionare a serviciului de salubritate stradală a municipiului Suceava, care a luat aviz favorabil de la Autoritatea naţională de Reglementare în Domeniul Achiziţiilor Publice(ANRMAP) în luna septembrie 2012, a fost respins, zilele trecute, de către aceeaşi instituţie. După numeroase contestaţii şi acţiuni în instanţă ale societăţilor interesate de acest serviciu, Primăria Suceava s-a văzut pusă în situaţia de relua de la capăt procedura pentru organizarea şi desfăşurarea licitaţiei, însă primarul Ion Lungu nu-şi poate explica cum o documentaţie considerată bună în 2012, devine acum inacceptabilă. „Chiar nu mai înţeleg nimic. Faţă de caietul de sarcini care a fost aprobat în anul 2012, în care nu am schimbat nici virgulă, acum acesta fost respins. Şi atunci a fost acelaşi ANRMAP, pentru că nu era altă guvernare, însă, inexplicabil, între timp au intervenit 7 observaţii”, a spus primarul reşedinţei de judeţ.  Ion Lungu informează că există 7 motive invocate de ANRMAP. În demersul său, structura din Bucureşti solicitând, printre altele reanalizarea perioadei de atribuire în concesiune a serviciului, precum şi mărimea garanţiei de participare la licitaţie. Cei de la ANRMAP s-au legat şi de experienţa similară anterioară pe care trebuie să o firmele care se înscriu în competiţie, primarul Sucevei arătând că, mai nou, nu este suficientă doar vechimea în domeniu, fiind obligatorie condiţia inclusiv ducerea la bun sfârşit a contractelor din respectivele perioade. La fel, la criteriile de atribuire, Primăria este somată să introducă obligaţia prezentării de referinţe privind activitatea operatorilor pe o durată mai mare de 5 ani,  în timp ce valoarea contractelor pe care aceştia din urmă le-au avut înaintea anului 1999 trebuie echivalată în dolari americani.  Ion Lungu a convocat consilierii local, pentru luni, într-o şedinţă informală, cu prilejul căreia prevederile  caietului de sarcini ar urma să fie actualizate cu modificările impuse de Autoritatea naţională de Reglementare în Domeniul Achiziţiilor Publice(ANRMAP). Abia după aceasta, documentaţia va fi supusă reprobării în plenului Consiliului Local, trimisă înspre o nouă avizare la ANRMAP, ulterior procedura de licitaţie fiind lansată în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice(SEAP).  Reamintim că, contractul cu Rosal Grup Bucureşti, actualul operator, a fost semnat pe 1 decembrie 2004, iar din cauza campaniei electorale pentru alegerile locale din vara lui 2012, acesta nu a mai fost reînnoit, la 1 iunie a anului cu pricina, odată cu expirarea acestuia. În consecinţă, autorităţile sucevene s-au văzut nevoite să prelungească contractul de concesionare a serviciului, Rosal fiind şi, în prezent, operatorul de salubritate stradală şi servicii de iarnă din municipiul Suceava.