Autorităţile europene,
refuz de rambursare pentru “Nurse call”, implementat de Spitalul Judeţean de
Urgenţă
·
Echipamentele de apelare „nurse call”
uşurează comunicarea dintre pacient şi
asistenta unui centru medical, refuzul la plată fiind motivat prin aceea că
fondurile de 81.000 de lei nu au fost prinse în bugetul iniţial al
proiectului.
Autorităţile europene au refuzat
rambursarea unei sume de peste 81.000 de lei, aferentă proiectului „E-sănătate”
implementat de Spitalul Judeţean de Urgenţă „Sfântul Ion cel Nou” Suceava.
Potrivit unei informări înaintate către Consiliul Judeţean, motivul constă în
aceea că respectivele cheltuieli nu au fost prinse în bugetul proiectului
aprobat de Ministerul pentru Societatea Informaţională. Este vorba despre unele
fonduri necesare realizării Sistemului de monitorizarea a pacienţilor „Nurse
call”, a căror estimarea nu a fost făcută la adevărata dimensiune. „Pentru
realizarea tuturor funcţionalităţilor sistemului de monitorizarea pacienţi, în concordanţă cu
situaţia existentă în teren, respectiv cu configuraţia saloanelor şi modul de
amplasare a acestora, lucrările au impus folosirea unor materiale auxiliare
care nu au putut fi estimate cantitativ la momentul iniţial”, se arată
în materialul citat, în care se mai precizează că, deşi materialele în cauză au
fost incluse la alt capitol, acestea, „totuşi au fost refuzate la rambursare”.
În consecinţă, consilierii judeţeni au hotărât ca de la bugetul judeţean, în
scopul acoperirii cheltuielilor de 81.000 de lei, să fie virate credite
bugetare înspre titlul „Proiecte cu finanţare din FEN postaderare”. Echipamentele de apelare „nurse call” uşurează
comunicarea dintre pacient
şi asistenta unui centru medical, permiţând contactarea şi alertarea
personalului de îngrijire prin apăsarea unui buton. Soluţiile de apelare a asistentei permit identificarea precisă a
apelantului, înregistrarea apelurilor efectuate, prioritizarea lor şi raportare
detaliată a apelurilor efectuate, cât şi a
activităţii personalului specializat.