11 aprilie 2014

Autorităţile europene, refuz de rambursare pentru “Nurse call”, implementat de Spitalul Judeţean de Urgenţă  
·        Echipamentele de apelare „nurse call” uşurează comunicarea dintre pacient şi asistenta unui centru medical, refuzul la plată fiind motivat prin aceea că fondurile de 81.000 de lei nu au fost prinse în bugetul iniţial al proiectului. 

Autorităţile europene au refuzat rambursarea unei sume de peste 81.000 de lei, aferentă proiectului „E-sănătate” implementat de Spitalul Judeţean de Urgenţă „Sfântul Ion cel Nou” Suceava. Potrivit unei informări înaintate către Consiliul Judeţean, motivul constă în aceea că respectivele cheltuieli nu au fost prinse în bugetul proiectului aprobat de Ministerul pentru Societatea Informaţională. Este vorba despre unele fonduri necesare realizării Sistemului de monitorizarea a pacienţilor „Nurse call”, a căror estimarea nu a fost făcută la adevărata dimensiune. „Pentru realizarea tuturor funcţionalităţilor sistemului  de monitorizarea pacienţi, în concordanţă cu situaţia existentă în teren, respectiv cu configuraţia saloanelor şi modul de amplasare a acestora, lucrările au impus folosirea unor materiale auxiliare care nu au putut fi estimate cantitativ la momentul iniţial”, se arată în materialul citat, în care se mai precizează că, deşi materialele în cauză au fost incluse la alt capitol, acestea, „totuşi au fost refuzate la rambursare”. În consecinţă, consilierii judeţeni au hotărât ca de la bugetul judeţean, în scopul acoperirii cheltuielilor de 81.000 de lei, să fie virate credite bugetare înspre titlul „Proiecte cu finanţare din FEN postaderare”. Echipamentele de apelare „nurse call” uşurează comunicarea dintre pacient şi asistenta unui centru medical, permiţând contactarea şi alertarea personalului de îngrijire prin apăsarea unui buton. Soluţiile de apelare a asistentei permit identificarea precisă a apelantului, înregistrarea apelurilor efectuate, prioritizarea lor şi raportare detaliată a apelurilor efectuate, cât şi a  activităţii personalului specializat.