23 aprilie 2014

O sută de albii de cursuri de apă necesită decolmatări şi recalibrări
·        Zece primării au fost sancţionate cu avertisment în urma descinderilor dispuse de Prefectură pentru verificarea modului în care primăriile au făcut curăţenie.  
Printr-un ordin al prefectului de Suceava, Florin Sinescu, comisii speciale au procedat la verificarea modului în care, unităţile administrativ-teritoriale din judeţul Suceava au înţeles să igienizeze cursurile de apă şi să amenajeze şanţuri şi rigole pe marginea şoselelor. Prefectul Sinescu a declarat că, odată cu descinderile operate, s-a constatat prezenţa izolată a deşeurilor menajere de tip PET şi crengilor rezultate din „toaletarea” vegetaţiei de pe cursurile de apă. Deficienţe majore, respectiv depozite necontrolate de gunoaie şi materiale vegetale, au fost descoperite în 11 localităţi, 10 dintre conducerile acestora fiind sancţionate cu avertisment. Pe deasupra, controlorii au dispus luarea de măsuri imediate de salubrizare în zona tuturor cursurilor de apă care străbat localităţile, inclusiv a porţiunilor cu cioate, trunchiuri rupte şi fragmente plutitoare. De asemenea, s-a trasat obligaţia de menţinere a stării de curăţenie a pâraielor şi râurilor, la igienizare urmând a se trece ori de câte ori este necesar.

Şefilor administraţiilor locale li s-a cerut să afişeze la avizierul primăriei şi să facă publice prin mijloace informatice hărţile cu zonele potenţial inundabile, precum şi semnificaţia codului de culori folosit pentru avertizările hidro-meteorologice. În cele din urmă, dar nu lipsită de importanţă, s-a impus asigurarea stocului minim de mijloace şi materiale de apărare împotriva revărsărilor de ape,  dar şi a funcţionalităţii sistemului local de înştiinţare-alarmare în situaţii de dezastre naturale. Ca sarcină a fost trasată inclusiv înştiinţarea în scris a populaţiei şi administratorilor obiectivelor de infrastructură, cu privire la obligaţiile de a întreţine şanţurile şi rigolele aferente proprietăţii, podurile şi podeţele, în conformitate cu prevederilor legale.