17 ianuarie 2014

Primăria Suceava are datorii de 20 de milioane de lei către diverşii furnizori de bunuri sau servicii  
·        Potrivit proiectului de buget, anul acesta cheltuielile pentru funcţionarea Primăriei ar fi de 178 de milioane de lei, valoarea  totală a investiţii însumând 75,3 milioane de lei.

Pe 30 ianuarie, va intra în dezbateri în Consiliul Local, în vederea aprobării, bugetul municipiului Suceava pe anul 2014. Până atunci, propunerile bugetare sunt supuse dezbaterii publice, primarul Ion Lungu întâlnindu-se cu grupurile politice de consilieri din deliberativ, dar şi cu membrii asociaţiilor de proprietari. Lungu anunţat că proiectul de buget este fundamentat, atât pe venituri, cât şi pe cheltuieli de 237 de milioane de lei, la care se adaugă încă 37 de milioane de lei, cota aferentă anului 2014 din finanţări nerambursabile aferente proiectului POR de reabilitare a 10 străzi, podului rutier şi pasajului CFR, precum şi celui de colaborare cu partea elveţiană şi care vizează achiziţionarea de vehicule electrice, reabilitarea iluminatului public şi introducerea încălzirii în Bazar. De altfel, pentru cofinanţarea acestora, în bugetul local ar putea fi prinse suma de 1,4 milioane de lei(2%), în cazul celui dintâi proiect, şi cea de 4,6 milioane de lei(15%), pentru al doilea proiect. Cheltuielile pentru funcţionarea Primăriei sunt de circa 178 de milioane de lei, iar către furnizorii administraţiei locale sucevene trebuie achitată, cu titlul de datorii la sfârşitul lunii decembrie 2013, suma de 19,98 milioane de lei. Investiţiile în continuare au prevăzute, în proiectul de buget pe 2014, suma de 24 milioane de lei, valoarea  totală a investiţii fiind de 75,3 milioane de lei, ceea ce înseamnă, potrivit primarului Lungu, 31,7 % din buget. „Deci aproape o treime din buget este destinată dezvoltării, de aceea putem spune că, în continuare, vorbim despre un buget al investiţiilor şi dezvoltării municipiului Suceava”, a  reliefat şeful municipalităţii sucevene, Ion Lungu.