Primăria Suceava are
datorii de 20 de milioane de lei către diverşii furnizori de bunuri sau
servicii
·
Potrivit proiectului de buget, anul acesta cheltuielile
pentru funcţionarea Primăriei ar fi de 178 de milioane de lei, valoarea totală a investiţii însumând 75,3 milioane de
lei.
Pe 30 ianuarie, va intra în
dezbateri în Consiliul Local, în vederea aprobării, bugetul municipiului
Suceava pe anul 2014. Până atunci, propunerile bugetare sunt supuse dezbaterii
publice, primarul Ion Lungu întâlnindu-se cu grupurile politice de consilieri
din deliberativ, dar şi cu membrii asociaţiilor de proprietari. Lungu anunţat
că proiectul de buget este fundamentat, atât pe venituri, cât şi pe cheltuieli
de 237 de milioane de lei, la care se adaugă încă 37 de milioane de lei, cota
aferentă anului 2014 din finanţări nerambursabile aferente proiectului POR de
reabilitare a 10 străzi, podului rutier şi pasajului CFR, precum şi celui de
colaborare cu partea elveţiană şi care vizează achiziţionarea de vehicule
electrice, reabilitarea iluminatului public şi introducerea încălzirii în Bazar.
De altfel, pentru cofinanţarea acestora, în bugetul local ar putea fi prinse suma
de 1,4 milioane de lei(2%), în cazul celui dintâi proiect, şi cea de 4,6
milioane de lei(15%), pentru al doilea proiect. Cheltuielile pentru
funcţionarea Primăriei sunt de circa 178 de milioane de lei, iar către
furnizorii administraţiei locale sucevene trebuie achitată, cu titlul de
datorii la sfârşitul lunii decembrie 2013, suma de 19,98 milioane de lei. Investiţiile
în continuare au prevăzute, în proiectul de buget pe 2014, suma de 24 milioane
de lei, valoarea totală a investiţii
fiind de 75,3 milioane de lei, ceea ce înseamnă, potrivit primarului Lungu, 31,7
% din buget. „Deci aproape o treime din buget este destinată dezvoltării,
de aceea putem spune că, în continuare, vorbim despre un buget al investiţiilor
şi dezvoltării municipiului Suceava”, a
reliefat şeful municipalităţii sucevene, Ion Lungu.