Centura ocolitoare a Sucevei ţipă după fonduri
• Banii au fost aprobaţi într-o ultimă rectificare bugetară, însă din cauza birocraţiei sumele suplimentare încă nu fuseseră disponibilizate
• Aceasta după ce prevederile pe 2011 se epuizaseră încă de la jumătatea lui iulie, iar constructorii îşi puneau problema încetării execuţiei
• Pentru a evita întârzierile provocate de neefectuarea exproprierilor, constructorii au închiriat terenurile pe care sunt ridicate podurile de pe traseu
De astăzi, execuţia la centura de ocolire a municipiului Suceava ar putea înceta şi asta deoarece - potrivit constructorilor din teren - banii alocaţi pe 2011 au fost consumaţi încă din urmă cu o lună şi jumătate. Surse de pe şantiere ne-au declarat că, la ultima rectificare din acest an a bugetului de stat, fondurile pentru continuarea intervenţiilor de la ruta ocolitoare a municipiului Suceava au fost suplimentate, însă, se pare că acestea s-au împotmolit undeva pe traseul procedurilor birocratice de la Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România(CNADNR). De altfel, la mijlocul lunii iulie, Ştefan Hanganu, directorul constructorului Grup Colas Iaşi punea în vedere că firma va lucra fără bani până la finele lui august, data la care, potrivit promisiunilor oficialilor, Ministerul Transporturilor trebuia să vină cu încă 40 de milioane de lei. Tot atunci, Hanganu reliefa că execuţia are o întârziere de circa 1 an, printre cauzele nerespectării graficului numărându-se inclusiv bătăile de cap date de alunecările de teren, cât şi cele legate de exproprierea terenurilor proprietarilor din Şcheia. Antreprenorul general al lucrărilor este SCCF Grup Colas Iaşi, grupul de şantiere de la inelul ocolitor incluzând componentele de poduri, elevaţie de poduri, infrastructură poduri şi drumuri.
• În comuna Şcheia, cei care deţin terenurile continuă să se opună accesului constructorilor de la drumuri
La finele lui iunie, primarul Ion Lungu anunţa că o parte a investiţiei ar putea fi dată gata la finele lui 2011. De asemenea edilul şef sucevean preciza că, potrivit unui comunicat al Ministerului Transporturilor, înspre lucrările de la inelul ocolitor al Sucevei a mai fost orientată o sumă de 6 milioane de euro, de la începutul lucrărilor disponibilizate fiind circa 30 de milioane de euro din totalul de 67 de milioane de euro. Varianta de ocolire a urbei reşedinţă de judeţ are o lungime de 13,2 km şi va prelua traficul de pe DE 85 pe traseul Moara – Şcheia – Mihoveni – Pătrăuţi – Siret, precum şi cel de pe DN 576 dinspre Vatra Dornei, spre frontiera cu Ucraina. Valoarea proiectului este de 67 de milioane de euro, sumă suportată în întregime de Ministerul Transporturilor. Carosabilul cu două benzi va avea o lăţime de 7 metri şi va permite o viteză de circulaţie de 80 km/oră. Pe traseul ocolitor vor fi construite, printre altele, 3 viaducte, de 384,5 metri, 295,5 metri şi, respectiv, de 249,5 metri. La final funcţionale vor fi şi mai multe apeducte şi poduri, dintre care cel mai important este cel de pe râul Suceava, în zona Mihoveni.