Restricţii de circulaţie pe podul
Burdujeni, în zona Bazarului
·
Lucrări de reparaţii la acesta au avut loc în urmă cu
8 ani, între timp intervenind unele probleme la rosturile de dilatare.
·
La acea dată, o expertiză reclama intervenţii de
urgenţă la unul dintre piloni, vinovate fiind viiturile puternice din verile
lui 2008 şi 2010.
Circulaţia pe podul peste râul Suceava, în zona Complexului comercial
„Bazar” din reşedinţa de judeţ, se va desfăşura cu restricţii, începând chiar
de zilele acestea. Anunţul este făcut de către primarul Ion Lungu, potrivit
căruia măsura a fost luată deoarece trebuie remediate unele probleme
intervenite la rosturile de dilatare, după ce lucrări de reparaţii la podul în
cauză au avut loc în urmă cu 8 ani.
Intervenţiile, care au de suferit de pe urma vremii nefavorabile, vor
dura cel puţin o lună. „A fost angajată o firmă specializată din Botoşani care
va face aceste lucrări de reabilitare a rosturilor de dilatare. Marele deranj
este că vor fi restricţii, urmând a se circula pe patru benzi, în loc de două.
Lucrările trebuiau să înceapă deja, însă, se pare, vremea nu permite, deoarece
aceste rosuri de dilatare sunt foarte sensibile. Însă, am solicitat acestei
firme să se mobilizeze, astfel încât lucrările să se termine într-o lună de zile”,
a declarat edilul-şef. Primarul Ion
Lungu a accentuat că a cerut ca să se lucreze şi pe timp de noapte, astfel
încât execuţia să fie gata înainte de Zilele Sucevei, perioadă în care traficul
din municipiul reşedinţa va deveni şi mai intens. Lucrările de reparaţii la
podul rutier de peste râul Suceava, amenajare care face legătura între
cartierul Burdujeni şi restul reşedinţei de judeţ au fost făcute începând cu
octombrie 2010. La acea dată, o
expertiză evidenţia că la unul dintre pilonii de susţinere sunt necesare
intervenţii de urgenţă, vinovate de cedarea acestuia fi viiturile puternice din
verile lui 2008 şi 2010. Pe 18 octombrie, ordinul de începere a execuţiei a fost dat către SCCF Group Colas Iaşi, firmă
specializată căreia i s-a încredinţat direct lucrările, pe motiv de forţă
majoră, reparaţiile la piciorul de pod fisurat de la mijlocul firului apei
bucurându-se şi de sprijinul specialiştilor de la IPTANA Bucureşti,
proiectantul extinderii, din 1977, a lăţimii podului cu încă 2 benzi.