08 mai 2019


Restricţii de circulaţie pe podul Burdujeni, în zona Bazarului
·        Lucrări de reparaţii la acesta au avut loc în urmă cu 8 ani, între timp intervenind unele probleme la rosturile de dilatare. 
·        La acea dată, o expertiză reclama intervenţii de urgenţă la unul dintre piloni, vinovate fiind viiturile puternice din verile lui 2008 şi 2010.
Circulaţia pe podul peste râul Suceava, în zona Complexului comercial „Bazar” din reşedinţa de judeţ, se va desfăşura cu restricţii, începând chiar de zilele acestea. Anunţul este făcut de către primarul Ion Lungu, potrivit căruia măsura a fost luată deoarece trebuie remediate unele probleme intervenite la rosturile de dilatare, după ce lucrări de reparaţii la podul în cauză au avut loc în urmă cu 8 ani.  Intervenţiile, care au de suferit de pe urma vremii nefavorabile, vor dura cel puţin o lună. „A fost angajată o firmă specializată din Botoşani care va face aceste lucrări de reabilitare a rosturilor de dilatare. Marele deranj este că vor fi restricţii, urmând a se circula pe patru benzi, în loc de două. Lucrările trebuiau să înceapă deja, însă, se pare, vremea nu permite, deoarece aceste rosuri de dilatare sunt foarte sensibile. Însă, am solicitat acestei firme să se mobilizeze, astfel încât lucrările să se termine într-o lună de zile”, a declarat edilul-şef.  Primarul Ion Lungu a accentuat că a cerut ca să se lucreze şi pe timp de noapte, astfel încât execuţia să fie gata înainte de Zilele Sucevei, perioadă în care traficul din municipiul reşedinţa va deveni şi mai intens. Lucrările de reparaţii la podul rutier de peste râul Suceava, amenajare care face legătura între cartierul Burdujeni şi restul reşedinţei de judeţ au fost făcute începând cu octombrie 2010.   La acea dată, o expertiză evidenţia că la unul dintre pilonii de susţinere sunt necesare intervenţii de urgenţă, vinovate de cedarea acestuia fi viiturile puternice din verile lui 2008 şi 2010. Pe 18 octombrie, ordinul de începere a execuţiei  a fost dat către SCCF Group Colas Iaşi, firmă specializată căreia i s-a încredinţat direct lucrările, pe motiv de forţă majoră, reparaţiile la piciorul de pod fisurat de la mijlocul firului apei bucurându-se şi de sprijinul specialiştilor de la IPTANA Bucureşti, proiectantul extinderii, din 1977, a lăţimii podului cu încă 2 benzi.