Deşi li s-a interzis să oprească în toate staţiile,
Transportatorii intrajudeţeni nu ţin cont de restricţiile impuse, făcând
concurenţă neloială şi păgubind TPL
·
„Din
păcate, la noi, în România, lumea nu prea respectă aceste hotărâri ale
consiliilor locale”, a declarat primarul Ion Lungu, sugerând că „mai uşor
este de păzit un cârd de iepuri”.
·
Utilizarea
staţiilor fără deţinerea avizului pentru îmbarcare-debarcare eliberat de
Primărie se sancţionează cu amendă cuprinsă între 1.000 şi 2.500 de lei.
În ciuda faptului că a fost aprobată o hotărâre de Consiliu Local care
interzice oprirea în staţiile de îmbarcare-debarcare a călătorilor aflate
interiorul municipiului Suceava, operatorii de transport rutier public de
persoane care efectuează curse regulate în traficul judeţean şi intrajudeţean nu
s-au sinchisit prea mult de măsurile respective legiferate de autorităţile din
reşedinţa de judeţ. Aceştia continuă să preia şi clienţi ai societăţii
comerciale Transport Public Local (TPL), concurând-o neloial, măcar prin aceea
că un bilet al transportatorilor cu microbuze este mai ieftin cu 50 de bani.
Primarul Ion Lungu a declarat că, din păcate, primează dispreţul faţă de lege,
arătând, pe de altă parte, că urmărirea prestatorilor intrajudeţeni este
dificil de făcut. „Este ca şi cum am administra nişte iepuri, pentru că trebuie
să fugi după fiecare, să vedem unde opresc. Din păcate, la noi, în România,
lumea nu prea respectă aceste hotărâri ale consiliilor locale, şi nici nu avem
o armată de oameni care să păzească fiecare microbuz care intră în oraşul
Suceava”, arată edilul-şef. Lungu spune că, chiar şi atunci când se fac razii
care se lasă cu sancţiuni contravenţionale, acestea sunt rămân fără prea mare
efect, deoarece amendaţii se adresează instanţei, contestând măsurile dispuse
de către controlori. Pe de altă parte, colaborarea cu Inspectoratul de Poliţei
Judeţean nu se ridică la ceea ce ar fi de dorit, astfel încât conducătorii auto
prinşi în neregulă să fie lăsaţi fără plăcuţele de înmatriculare ale
microbuzelor. La fel, mai mult s-ar putea pretinde şi din partea Consiliului
Judeţean Suceava, instituţie care autorizează şi emite licenţele de traseu. „Trebuie să colaboreze mai multe instituţii,
inclusiv şi Poliţia Rutieră şi Consiliul Judeţean. Facem tot ce putem, dar
acest aspect, cu ridicarea plăcuţelor de înmatriculare, nu este foarte simplu,
pentru că se poate face acţiune în instanţă pentru abuz. Însă, soluţia cea mai elegantă este să înfiinţăm
o societate de transport metropolitan de persoane, când vor fi scoase aceste
microbuze judeţene care traversează oraşul”, a reliefat Ion Lungu, primarul
municipiului Suceava, adăugând că este vorba şi despre o schimbare de
mentalitate în rândul operatorilor de transport în cauză, „mentalitate care
lasă de dorit”. Potrivit proiectului de hotărâre de Consiliu
Local privind modificarea reglementărilor anterioare de interes municipal,
utilizarea staţiilor de îmbarcare-debarcare de către operatorii serviciului de
transport rutier de persoane fără deţinerea avizului pentru staţia de
îmbarcare-debarcare constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă
cuprinsă între 1.000 şi 2.500 de lei. Potrivit hotărârii Consiliului Local
Suceava, călătorii de la Dorohoi pot folosi staţiile de la Colegiul Naţional
„Alexandru Ioan Cuza” şi de la „Amo Brânduşa”, iar cei pentru Botoşani au la
îndemână doar staţiile „Torino” şi de la Biserica „Sfântul Andrei”.
Îmbarcarea-debarcarea călătorilor pe relaţia Rădăuţi se poate face numai în
staţiile din zona Pasarelei Iţcani, iar
pentru plecarea-sosirea pe ruta Suceava-Ipoteşti, valabile sunt staţiile de la
Biserica Domniţelor şi de pe strada
„Mitropoliei”.