Numărul "înrolaţilor"
suceveni în "Spaţiul privat virtual " este mai mare cu trei sferturi
·
Serviciul
are 18.529 de utilizatori din raza de administrare a AJFP Suceava, numărul de „abonaţi”
crescând, într-un singur an, cu 13.948 de persoane juridice, persoane fizice,
cât şi cu alte entităţi.
În scopul lămuririi problemelor
de natură fiscală, Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice informează că,
potrivit prevederilor legale în vigoare, contribuabilii pot alege pentru
comunicarea prin mijloace electronice. Conform AJFP, în acest sens, pe site-ul Autorităţii
Naţionale de Administrare Fiscală, www.anaf.ro, este
disponibil Serviciul „Spaţiu privat virtual" (SPV), pe care contribuabilii
pot să se informeze asupra obligaţiilor fiscale de achitat. Responsabilul cu
relaţiile publice şi comunicarea Oana
Violeta Apetrea spune că tot mai mulţi contribuabili suceveni au considerat că
acest mijloc de informare este unul facil şi util. Astfel, la începutul lunii
aprilie 2019, „înrolaţi” în SPV erau de 18.529 utilizatori din raza de
administrare a AJFP Suceava, persoane juridice, persoane fizice, cât şi alte
entităţi. Aceasta în comparaţie cu debutul lunii aprilie 2018, când 4.581 de
contribuabili aleseseră respectivul mijloc de informare, sporul de 13.948 de
„abonaţi”, adică unul de aproximativ 75%. „Pagina web oferă facilitatea
descărcării deciziilor de impunere, începând încă din anul 2013. De asemenea,
puteţi verifica dacă angajatorul dumneavoastră declară contribuţiile de
asigurări sociale”, subliniază Oana Violeta Apetrea. De reamintit este faptul
că Serviciul „Spaţiu privat virtual" oferă persoanelor fizice care nu
deţin un certificat digital calificat posibilitatea de a depune, printr-un
canal securizat, declaraţia privind veniturile realizate din România. Identificarea persoanelor fizice se face prin „credenţiale” de tip utilizator/parolă
însoţite de coduri de autentificare de unică folosinţă. Pentru a transmite simplu şi
rapid declaraţia, în mod electronic, prin intermediul „Spaţiului privat virtual”,
pot fi vizualizate şi instrucţiunile de completare. Unul dintre obiectivele
specifice ale Autorităţii Naţionale de Administrare Fiscală în strategia de
îmbunătăţire a relaţiilor dintre contribuabili şi autoritatea fiscală este
acordarea de servicii la distanţă. Astfel, cadrul legal pentru aceste servicii a fost s-a stabilit prin OUG
nr. 40/2014 şi a OMFP nr. 1154/2014.