18 aprilie 2018

Fermierii suceveni primesc subvenţia la motorina folosită în ultimele 3 luni ale anului trecut
·        În 2017, mai puţin perioada amintită, ajutoarele s-au ridicat la 2,91 de milioane de lei, sumă cu 1,39 de milioane de lei mai mare faţă de anul 2016, când la agenţii economici din agricultură au ajuns 1,52 de milioane de lei.
·        Nerespectarea de către solicitanţi a condiţiilor şi obligaţiilor asumate în vederea obţinerii finanţării poate duce la declanşarea măsurilor de recuperare a ajutoarelor de stat.
Agenţia de Plăţi şi Intervenţii în Agricultură Suceava anunţă pe fermierii îndreptăţiţi că au început plăţile ajutorului de stat pentru motorina utilizată în agricultură. Conform directorului executiv Eugen Mogoş, este vorba despre banii cuveniţi trimestrului al IV-lea al anului trecut, valoarea nominală a sprijinului financiar pentru perioada octombrie-noiembrie 2017 estre de 1,7385 de lei pe litrul de motorină.  Subvenţiile acordate de la bugetul naţional producătorilor agricoli suceveni, cu titlul de acciză redusă la motorină, s-au ridicat, în 2017, mai puţin perioada amintită, la circa 2,91 de milioane de lei. Conform statisticilor APIA Suceava,  suma a fost cu 1,39 de milioane de lei mai mare faţă de anul 2016, când înspre agenţii economici din agricultura suceveană au fost o orientate subvenţii la motorină în valoare de 1,52 de milioane de lei. În baza HG nr. 1174 din 2014, ajutorul de stat se acordă, pentru motorina utilizată la efectuarea lucrărilor mecanizate din agricultură, sub formă de rambursare a diferenţei dintre acciza standard şi acciza redusă. Pentru a se bucura de sprijinul financiar al statului, solicitanţii ajutorului de stat sunt obligaţi să achiziţioneze motorină şi să aibă documente fiscale de vânzare de la furnizori, dar şi să folosească cantităţile respective în sectoarele vegetal, zootehnic şi cel de îmbunătăţiri funciare. Important de menţionat este faptul că autorii cererilor nu trebuie să fi fost în dificultate financiară, adică să nu fi constituit subiectul procedurilor de faliment, reorganizare judiciară sau lichidare. De asemenea, în cazul acestora nu trebuie să fi fost emisă o decizie de recuperare a unui ajutor de stat. Respectivele cereri trebuie să cuprindă informaţii cu privire la suprafeţele de teren, inclusiv pe structura de culturi şi pe efectivele de animale, păsări şi albine, pe care le exploatează solicitantul sau pe lucrările de îmbunătăţiri funciare pe care acesta le-a executat. Nerespectarea de către solicitanţi a condiţiilor şi obligaţiilor asumate în vederea obţinerii finanţării determină declanşarea măsurilor de recuperare a ajutoarelor de stat. Potrivit legii, se consideră ajutor necuvenit sumele încasate şi utilizate în alte scopuri decât cele pentru care au fost solicitate, sumele primite prin înscrierea sau atestarea de către beneficiari a unor date ori situaţii nereale pe documentele de decontare aferente ajutorului şi, nu în cele din urmă, cele primite cu încălcarea, în orice mod, a prevederilor legale.