Contractele pentru deszăpezirea drumurilor
naţionale din judeţul Suceava vor fi semnate abia în octombrie
·
În
condiţiile în care, în judeţul Suceava, în ultimii ani a nins încă de mijlocul
acestei luni, SDN Cîmpulung Moldovenesc are doar 364 de tone de sare din
necesarul de 7.776 de tone, iar SDN Suceava s-a aprovizionat cu numai 200 de tone de sare, din planul de 6.696,8 de
tone.
·
Carburanţii
şi lubrifianţii ar ajunge pentru 14 zile de intervenţii, parazăpezi urmând a se
monta pe circa 15 km lineari, la SDN Suceava, înspre deosebire de SDN Cîmpulung
Moldovenesc, care va întinde doar 3,2 km lineari de asemenea elemente de
protecţie contra viscolului.
Contractul pentru prestări de servicii de
întreţinere curentă pe timp de iarnă se va încheia în luna octombrie. Cel puţin
aşa rezultă dintr-o informare a Secţiei Drumuri Naţionale Cîmpulung Moldovenesc,
prezentată în şedinţa Colegiului prefectural care a avut loc ieri , la Palatul
Administrativ.
„Există un acord cadru pentru perioada
2106-2020, în baza căruia se va încheia, în luna octombrie 2017, se va încheia
un nou contract subsecvent între Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Iaşi a
Companiei Naţionale pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere şi Asocierea
dintre Florconstruct Suceava şi Calcarul Pojorîta”, se subliniază în respectiva informare. Conform sursei
citate, până pe 15 la mijlucul lunii care vine se va organiza serviciul
permanent de informare şi acţiune, acessta în condiţiile în care, în judeţul
Suceava, în ultimii ani a nins încă de mijlocul lunii octombrie. SDN cîmpulungeană are în administrare 276,6 km
de drumuri naţionale, acţionând prin intermediul bazelor de la Cîmpulung
Modovenesc, Vatra Dornei, Vatra Moldoviţei, Broşteni şi Cârlibaba. În stoc, la
ceastă dată sunt carburanţi şi lubrifianţi pentru 14 zile de intervenţii, SDN
Cîmpulung Moldovenesc fiind dotată cu 13 utilaje şi echipamente specifice, la
care se adaugă 30 închiriate de la
asocierea de firme amintită. La cerere, în cele 5 baze se pot aduce încă 13
utilaje şi echipamente. Secţia cîmpulungeană va trebui să se aprovizioneze cu
7.776 de tone de sare, 230 de clorură de calciu, dar pe 18 septembrie în
depozite fuseseră aduse numai 364 de tone de sare şi 103 tone clorură de
calciu.
De cealaltă parte, Secţia Drumuri Naţionale
Suceava, cu 295,44 km de drumuri în administrare, este beneficiara acordului încheiat
de DRDP Iaşi cu Transporturi Auto Botoşani, contractul fiind, la fel, încă
semnat. Activitatea Secţiei este
susţinută de bazele de la Suceava, Fălticeni, Ilişeşti şi Rădăuţi, cu 18
utilaje şi echipamente proprii, 32 ale Transporturi Auto Botoşani, în caz de urgenţă
putând fi mobilizate încă 12. Secţia Drumuri Naţionale Suceava are un plan de
aprovizionare cu 6.696,8 de tone de sare, 135 de tone de clorură de calciu şi
10 de tone de produs ecologic, în baze, pe 11 septembrie, aflându-se doar 200
de tone de sare, 16 tone de clorură de calciu. Carburanţii şi lubrifianţii ar
ajunge pentru 14 zile de intervenţii, parazăpezi urmând a se monta pe circa 15
km lineari, înspre deosebire de Secţia Drumuri Naţionale Cîmpulung Moldovenesc,
care va întinde doar 3,2 km lineari de asemenea elemente de protecţie contra
viscolului.