26 septembrie 2017

Finanţare europeană de 1,6 milioane de euro pentru reabilitarea sediului Primăriei Suceava
·        „Realizarea lucrărilor de reabilitare termică a clădirii în care îşi desfăşoară activitatea Primăria este necesară, având în vederea construirea acesteia în anii 1995-1996”, arată primarul Ion Lungu.  

Municipiul Suceava are în pregătire documentaţia tehnică pentru  atragerea de finanţare nerambursabilă europeană pentru reabilitarea termică a sediului Primăriei. Proiectul de creştere a eficienţei energetice a clădirii urmează a fi aprobat de Consiliului Local, valoarea totală a investiţiei fiind de 7,45 de milioane de lei (peste 1,6 milioane de euro), iar lucrările se vor întinde pe durata a 24 de luni. Printre principalele intervenţii care ar urma să se desfăşoare la clădirea administrativă din Areni se numără îmbunătăţirea izolaţiei termice a clădirii; reabilitarea şi modernizarea instalaţiilor de încălzire, de apă rece şi de apă caldă; modernizarea sistemelor de ventilare şi climatizare; introducere a surselor regenerabile de  asigurarea a energiei termice; implementarea sistemelor de management energetic; montarea de corpuri de iluminat cu eficienţă energetică ridicată, la toate acestea adăugându-se schimbarea circuitelor electrice, înlocuirea lifturilor şi reparaţii la faţadă. Sursa de finanţare o reprezintă fondurile disponibile în carul Programului Operaţional Regional 2014-2020, Axa 3-„Sprijinirea tranziţiei către o economie cu emisii scăzute de carbon”, Prioritatea de investiţii 3.1-„Sprijinirea eficienţei energetice, a gestionării inteligente a energiei şi a utilizării energiei şi a utilizării energiei din surse regenerabile în infrastructurile publice, inclusiv în clădirile publice şi în sectorul locuinţelor”.
„Realizarea lucrărilor de reabilitare termică a clădirii în care îşi desfăşoară activitatea Primăria municipiului Suceava este necesară, având în vederea construirea acesteia în anii 1995-1996, necesitatea reducerii pierderilor şi a consumului de energie termică, dar şi a emisiilor de dioxid de carbon”,  se arată în expunerea de motive la proiectul de hotărâre iniţiat de primarul Ion Lungu. Reamintim că spaţiile de la demisol, parter, etajul întâi şi etajul al doilea al actualului sediu al Primăriei au fost achiziţionate, în 2002, de la Banca Agricolă.  Începând cu anul 2003, Consiliul Judeţean a dat în folosinţă gratuită autorităţilor municipale, pe o perioadă de 99 de ani, etajele al treilea, al patrulea şi la cincilea.