Finanţare europeană de 1,6 milioane de euro
pentru reabilitarea sediului Primăriei Suceava
·
„Realizarea
lucrărilor de reabilitare termică a clădirii în care îşi desfăşoară activitatea
Primăria este necesară, având în vederea construirea acesteia în anii 1995-1996”, arată primarul Ion Lungu.
Municipiul Suceava are în pregătire documentaţia tehnică pentru atragerea de finanţare nerambursabilă europeană
pentru reabilitarea termică a sediului Primăriei. Proiectul de creştere a
eficienţei energetice a clădirii urmează a fi aprobat de Consiliului Local, valoarea
totală a investiţiei fiind de 7,45 de milioane de lei (peste 1,6 milioane de
euro), iar lucrările se vor întinde pe durata a 24 de luni. Printre
principalele intervenţii care ar urma să se desfăşoare la clădirea
administrativă din Areni se numără îmbunătăţirea izolaţiei termice a clădirii;
reabilitarea şi modernizarea instalaţiilor de încălzire, de apă rece şi de apă
caldă; modernizarea sistemelor de ventilare şi climatizare; introducere a
surselor regenerabile de asigurarea a
energiei termice; implementarea sistemelor de management energetic; montarea de
corpuri de iluminat cu eficienţă energetică ridicată, la toate acestea
adăugându-se schimbarea circuitelor electrice, înlocuirea lifturilor şi
reparaţii la faţadă. Sursa de finanţare o reprezintă fondurile disponibile în
carul Programului Operaţional Regional 2014-2020, Axa 3-„Sprijinirea tranziţiei
către o economie cu emisii scăzute de carbon”, Prioritatea de investiţii
3.1-„Sprijinirea eficienţei energetice, a gestionării inteligente a energiei şi
a utilizării energiei şi a utilizării energiei din surse regenerabile în
infrastructurile publice, inclusiv în clădirile publice şi în sectorul
locuinţelor”.
„Realizarea lucrărilor de reabilitare termică a clădirii în
care îşi desfăşoară activitatea Primăria municipiului Suceava este necesară,
având în vederea construirea acesteia în anii 1995-1996, necesitatea reducerii
pierderilor şi a consumului de energie termică, dar şi a emisiilor de dioxid de
carbon”, se arată în expunerea de motive
la proiectul de hotărâre iniţiat de primarul Ion Lungu. Reamintim că spaţiile
de la demisol, parter, etajul întâi şi etajul al doilea al actualului sediu al
Primăriei au fost achiziţionate, în 2002, de la Banca Agricolă. Începând cu anul 2003, Consiliul Judeţean a
dat în folosinţă gratuită autorităţilor municipale, pe o perioadă de 99 de ani,
etajele al treilea, al patrulea şi la cincilea.