Sincope în funcţionarea Sistemului de supraveghere video,
amenajat cu finanţare europeană de 425.000 de euro
·
Din cauza uzurii fizice, afectate sunt stocarea şi
furnizarea de informaţii organelor de cercetare abilitate, în vederea
soluţionării contravenţiilor şi faptelor penale.
·
Nu mai puţin de 15 camere video au fost distruse
din cauza descărcărilor electrice, jumătate din harduri s-au stricat, pentru
contractul de mentenanţă şi înlocuirea echipamentelor defecte necesarul fiind
de 221.000 de lei.
Consiliul Local
a aprobat, la solicitarea Serviciului „Dispecerat supravegherea video” din
cadrul Poliţiei Locale a Primăriei Suceava, alocarea a 221.000 de lei din
bugetul municipal, responsabilii în cauză reclamând disfuncţionalităţi ale
Sistemului de supraveghere video. Astfel, prin rectificarea operată ieri, în
şedinţă ordinară, suma de 125.000 de lei ia calea menţinerii în condiţii optime
de funcţionare a Centrului de supraveghere video. Pe de altă parte, aleşii au
fost de acord cu disponiblizarea a încă 96.000 de lei, „sumă necesară
contractului de privind serviciile de reparaţii şi înlocuire a echipamentelor
defecte la sistemul de supraveghere video”, contract care expiră la finele
acestei luni.
Viorel
Horodenciuc, şeful Direcţiei Poliţie Comunitare arată, în expunerea de motive
la proiectul de hotărâre, că banii pretinşi sunt necesari remedierii unor
deficienţe ale sistemului de supraveghere video, în prezent folosite fiind doar
8 hard discuri din totalul de 16. „Din cauza uzurii fizice, sistemul se blochează
foarte des, fiind în imposibilitatea de a extrage înregistrări sau chiar
pierzându-le, pentru că nu se pot debloca. Spaţiul de stocare fiind redus, şi
durata de stocare este redusă, fiind, astfel, în imposibilitatea de a furniza
informaţii organelor de cercetare abilitate, pentru a soluţiona contravenţiile
şi faptele penale care au loc pe raza municipiului”, susţine Horodenciuc,
menţionând că, în aceste condiţii este necesară intervenţia permanentă a firmei care asigură serviciile de mentenanţă
şi reparaţii. La acestea se adaugă necesitatea înlocuirii a 15 camere video
distruse din cauza descărcările electrice de pe timpul verii, precum şi a
sistemului defect de ventilaţie din Centrul de supraveghere video, neasigurarea
temperaturii optime de 10 grade Celsius afectând funcţionarea corectă a
acestuia. Cei 221.000 de lei solicitaţi de Direcţia de Poliţie Locală au fost
luaţi din Fondul de rezervă la dispoziţia autorităţilor locale.
Dispeceratul de supraveghere video de la
parterul Primăriei municipiului Suceava a fost amenajat prin proiectul de
creştere a siguranţei cetăţeanului şi prevenire a criminalităţii, cu finanţarea
accesată în cadrul Programului Operaţional Regional. Obiectivul acestuia este monitorizarea, cu 108 camere video, a 80
de locaţii de pe lângă unităţile şcolare, instituţiile publice, parcuri, pieţe
agro-alimentare, precum a intrărilor şi ieşirilor din municipiu. Materializarea
proiectului a presupus consumarea a 600.000 de euro, dintre care 425.000 de
euro fonduri nerambursabile, 80.000 de euro reprezentând contribuţia
administraţiei locale la cheltuielile eligibile şi neeligibile, iar diferenţa
fiind contribuţiile recuperabile din TVA. Dispeceratul operativ şi de
supraveghere video coordonează activitatea personalului compartimentului de
linişte, ordine publică şi pază, privind intervenţia la evenimente, precum şi a
celui a serviciului de circulaţie pe drumurile publice, în scopul
intervenţiilor în punctele critice. Dispeceratul coordonează, de asemenea,
lucrătorii proprii, în vederea intervenţiilor la obiectivele asigurate cu pază,
aflate în proprietatea unităţii administrativ-teritoriale sau cea a
instituţiilor publice de interes local.