Casa
de Pensii nu încasează CAS, din cauza problemelor din sistemul electronic
·
„Unele plăţi şi încasări le putem efectua
normal, dar pentru contribuţii de asigurări sociale încasările se amână câteva
zile”,
subliniază Loredana Ciot, purtătorul de cuvânt al CJP Suceava.
·
Acum 1 an, din cauza unei defecţiuni, activitatea de casierie a CJP a fost reluată la circa 5
săptămâni după sistarea operaţiunilor.
Din motive tehnice, în zilele de 4, 5 şi 6 aprilie nu se pot
face încasări şi plăţi în sistemul electronic al Casei Judeţene de Pensii
Suceava, anunţă instituţia judeţeană suceveană. Potrivit
purtătorul de cuvânt Loredana Ciot, în zilele amintite, la nivelul Casei Naţionale
de Pensii Publice sunt necesare corecţii în sistemul electronic, acestea
survenind unei deficienţe similare apărute în urmă cu 1 an, în judeţul Suceava.
Responsabilul CJP arată că blocate sunt operaţiunile referitoare la
contribuţiile de asigurări sociale, celelalte plăţi şi încasări nefiind afectate.
„Ca urmare a ceea ce s-a întâmplat în urmă cu un an, acum sunt necesare
unele corecţii, care se efectuează de către prestatorul >, la nivelul
CNPP. Se estimează că durata va fi de 3 zile. Unele plăţi şi încasări le putem
efectua normal, dar pentru contribuţii de asigurări sociale, încasările se
amână câteva zile”, subliniază Loredana Ciot, purtătorul de cuvânt al CJP
Suceava. Reamintim că la mijlocul lunii martie 2015, activitatea Casei Judeţene
de Pensii Suceava a fost perturbată de o
defecţiune intervenită în sistemul informatic de administrare a datelor privind
contractele de asigurare socială, eliberarea biletelor de tratament, afectată
fiind inclusiv încasările şi plăţile prin intermediul casieriilor. Conform
conducerii CJP, stricăciunile apăruseră pe unul dintre serverele sistemului,
procurarea de la furnizorii din străinătate şi înlocuirea echipamentelor cu
pricina necesitând, potrivit estimării de atunci, o perioadă de 10 zile. „Defecţiunile
tehnice apărute pe serverul IBM Pseries 620, Model 6F0, al Casei
Judeţene de Pensii Suceava, au afectat funcţionarea unor operaţiuni care se
desfăşoară în cadrul unor segmente de activitate”, declara, la acea dată
purtătorul de cuvânt al instituţiei, Loredana Ciot. În
2015, reluarea normală a activităţii de casierie a Casei de
Pensii Suceava a avut loc la circa 5 săptămâni după sistarea operaţiunilor.