05 aprilie 2016

Casa de Pensii nu încasează CAS, din cauza problemelor din sistemul electronic
·        Unele plăţi şi încasări le putem efectua normal, dar pentru contribuţii de asigurări sociale încasările se amână câteva zile”, subliniază Loredana Ciot, purtătorul de cuvânt al CJP Suceava.
·        Acum 1 an, din cauza unei defecţiuni, activitatea de casierie a CJP a fost reluată la circa 5 săptămâni după sistarea operaţiunilor.

Din motive tehnice, în zilele de 4, 5 şi 6 aprilie nu se pot face încasări şi plăţi în sistemul electronic al Casei Judeţene de Pensii Suceava, anunţă instituţia judeţeană suceveană.       Potrivit purtătorul de cuvânt Loredana Ciot, în zilele amintite, la nivelul Casei Naţionale de Pensii Publice sunt necesare corecţii în sistemul electronic, acestea survenind unei deficienţe similare apărute în urmă cu 1 an, în judeţul Suceava. Responsabilul CJP arată că blocate sunt operaţiunile referitoare la contribuţiile de asigurări sociale, celelalte plăţi şi încasări nefiind afectate. „Ca urmare a ceea ce s-a întâmplat în urmă cu un an, acum sunt necesare unele corecţii, care se efectuează de către prestatorul >, la nivelul CNPP. Se estimează că durata va fi de 3 zile. Unele plăţi şi încasări le putem efectua normal, dar pentru contribuţii de asigurări sociale, încasările se amână câteva zile”, subliniază Loredana Ciot, purtătorul de cuvânt al CJP Suceava.  Reamintim că la mijlocul lunii martie 2015, activitatea Casei Judeţene de Pensii Suceava  a fost perturbată de o defecţiune intervenită în sistemul informatic de administrare a datelor privind contractele de asigurare socială, eliberarea biletelor de tratament, afectată fiind inclusiv încasările şi plăţile prin intermediul casieriilor. Conform conducerii CJP, stricăciunile apăruseră pe unul dintre serverele sistemului, procurarea de la furnizorii din străinătate şi înlocuirea echipamentelor cu pricina necesitând, potrivit estimării de atunci, o perioadă de 10 zile. „Defecţiunile tehnice apărute pe serverul IBM Pseries 620, Model 6F0, al Casei Judeţene de Pensii Suceava, au afectat funcţionarea unor operaţiuni care se desfăşoară în cadrul unor segmente de activitate”, declara, la acea dată purtătorul de cuvânt al instituţiei, Loredana Ciot.  În 2015, reluarea normală a activităţii de casierie a Casei de Pensii Suceava a avut loc la circa 5 săptămâni după sistarea operaţiunilor.