În Suceava, structura
organizatorică actuală nu permite realizarea, în cele mai bune condiţii, a
activităţii Serviciului de parcare, în timp ce lipsa spaţiilor pe domeniul
public sau privat al municipiului, adecvate pentru amenajarea de parcări,
reprezintă o problemă majoră a autorităţii publice locale. Aşa se arată într-un
raport al Camerei de Conturi Suceava, după un audit al performanţei realizat la
Primăria din reşedinţa de judeţ, în care se reliefează că autorităţile
municipale nu au procedat delegarea de
gestiune a Serviciului public de parcare, activitatea în cauză desfăşurându-se
prin gestiune directă. Astfel, unitatea administrativ-teritorială şi-a asumat toate
sarcinile si responsabilităţile cu privire la înfiinţarea, organizarea,
finanţarea, coordonarea, administrarea, gestionarea, exploatarea şi asigurarea
funcţionării Serviciului public de parcare. „Gestiunea directă a serviciului public de
parcare nu a fost aprobată prin hotărâre a Consiliului Local, dar se
preconizează că forma de gestiune a Serviciului public va fi cea care va
rezulta dintr-un studiu de oportunitate ce se va întocmi ulterior”, se
subliniază în raportul Camerei de Conturi, în care se remarcă faptul că a fost
aprobat, totuşi, un regulament de funcţionare a sistemului de parcare cu plată
a autovehiculelor, pe bază de abonamente sau contracte, în locuri special amenajate,
exceptând spaţiile verzi, trotuarele şi partea carosabilă. Camera de Conturi
Suceava concluzionează că managementul Serviciului public de parcare nu este
unul performant, recomandând revederea cadrului organizatoric, cât şi
creşterea încasărilor, prin îmbunătăţirea sistemului de taxare. Printre
recomandări se numără, de asemenea, elaborarea Strategiei locale de dezvoltare
a serviciului public de parcare; respectarea prevederilor legale cu privire la
administrarea acestuia; stabilirea, indicatorilor de performanţă; introducerea
aparaturii electronice de taxare şi încasare, precum şi amenajarea de noi
parcări de reşedinţă, inclusiv unor parcări supraterane etajate.