Primăriile
sucevene nu oferă o imagine reală şi fidelă a activităţii financiar-contabile
·
Curtea de Conturi nu a acordat nici măcar un certificat
de conformitate, iar aceasta din cauză că la unităţile administrativ-teritoriale
din judeţ situaţiile financiare nu sunt elaborate în concordanţă cu legislaţia în
vigoare.
În
anul 2015, Camera de Conturi Suceava a avut la unităţile administrative din
judeţul Suceava 47 de acţiuni de audit financiar, 7 acţiuni de audit de
conformitate şi o acţiune de audit al performanţei. Totodată, conform tematicii
programului de activitate, pe durata anului trecut lucrătorii specializaţi ai
instituţiei sucevene au desfăşurat 16 acţiuni de verificare a modului de ducere
la îndeplinire a măsurilor dispuse prin decizii, ca urmare a controalelor anterioare efectuate la unităţile
administrativ-teritoriale din judeţul Suceava. Pe de altă parte, încă 36 acţiuni de verificare a conformării la
cele trasate de inspectori s-au operat chiar pe durata auditării propriu zise.
În
urma acestor acţiuni au fost întocmite 47 rapoarte de audit financiar, 7
rapoarte de control, 1 raport de audit al performanţei, 47 procese verbale de
constatare şi 84 note de constatare. Conform
Raportului privind finanţele publice pe anul 2014, anul trecut, ca urmare a
desfăşurării acţiunilor de audit financiar, în judeţul Suceava nu s-a acordat
niciun certificat de conformitate, cauza constând în aceea că situaţiile
financiare auditate nu au fost elaborate şi prezentate în concordanţă cu legile
şi reglementările în vigoare, neoferind o imagine reală şi fidelă sub toate
aspectele semnificative. În conformitate cu prevederile Regulamentului privind
organizarea şi desfăşurarea activităţilor specifice Curţii de Conturi, odată cu
valorificarea rapoartelor de audit şi de control, care au anexate procese
verbale de constatare, Inspectorii Camerei de Conturi Suceava au fost emis 43
decizii, prin care au fost dispuse 702 măsuri, dintre care 631 în cadrul acţiunilor
de audit financiar, iar 71 în cadrul auditului de conformitate.