21 martie 2016

Studiu de oportunitate pentru al treilea pod peste Suceava
·        Acesta ar trebui să descongestioneze traficul din zona hipermartketurilor din Lunca Sucevei, maşinile plecând din reşedinţa de judeţ de pe Calea Unirii, pe la Sala sporturilor, direct înspre Plopeni, pe lângă CET.     
Primăria municipiului Suceava va comanda un studiu de oportunitate pentru construirea unui nou peste râul Suceava, pe lângă cele din Iţcani şi Burdujeni. Primarul Ion Lungu spune că personal s-a deplasat în zonă pentru a găsi o soluţie convenabilă, care să nu implice cheltuieli deosebit de ridicate.  Astfel, ca variantă viabilă luată în calcul este strada „Apeductului” care se intersectează atât cu Calea Unirii, cât şi cu strada „Traian Vuia”, înaintea podului în funcţiune din preajma Complexului comercial „Bazar”. Singurul impediment este o porţiune de drum betonar care ar aparţine Agenţiei Domeniilor Statului şi pentru care Primăria ar urma să facă demersuri de preluare în domeniul public sau în domeniul privat al municipiului. „Varianta cea mai bună ar fi cea cu ieşire în strada Traian Vuia, pe strada Apeductului. Este vorba de un drum betonat, care este al celor de la Sere sau ADS, în capătul căruia este un drum de căruţe, în domeniul public al municipiului Suceava, pe acolo putându-se face traversarea râului Suceava”, arată şeful administraţiei locale sucevene. Lungu precizează că în cadrul studiului de oportunitate pentru amenajarea unui nou pod rutier peste râul Suceava, la joncţiunea noii rute cu Calea Unirii şi strada „Traian Vuia” va fi amenajat un sens giratoriu. „Astfel vom avea o alternativă pentru ocolirea Zonei comerciale, pentru că în perioada Sărbătorilor aceasta se aglomerează. De aceea soluţia cea mai rapidă este de a face  un pod cu care să ieşim în zona societăţii Termica”, a precizat edilul-şef, Ion Lungu.  Noul pod ar trebui să descongestioneze traficul din zona hipermartketurilor din Lunca Sucevei, aceasta putând fi ocolită de conducătorii auto care circulă pe traseul Suceava - Burdujeni - DN 29 – Salcea, înspre Botoşani şi, implicit, în sens invers.  În cazul în care obiectivul se va materializa, alternativa care se intersectează cu Calea Unirii, lângă Sala sporturilor, va trece - după traversarea podului - pe lângă CET (Termica) şi se va „înţepa” în DN 29, în prejma satului Plopeni, aparţinând de oraşul Salcea.