Studiu de
oportunitate pentru al treilea pod peste Suceava
·
Acesta ar trebui să descongestioneze traficul
din zona hipermartketurilor din Lunca Sucevei, maşinile plecând din reşedinţa
de judeţ de pe Calea Unirii, pe la Sala sporturilor, direct înspre Plopeni, pe
lângă CET.
Primăria municipiului Suceava va comanda un studiu de
oportunitate pentru construirea unui nou peste râul Suceava, pe lângă cele din
Iţcani şi Burdujeni. Primarul Ion Lungu spune că personal s-a deplasat în zonă
pentru a găsi o soluţie convenabilă, care să nu implice cheltuieli deosebit de
ridicate. Astfel, ca variantă viabilă luată
în calcul este strada „Apeductului” care se intersectează atât cu Calea Unirii,
cât şi cu strada „Traian Vuia”, înaintea podului în funcţiune din preajma
Complexului comercial „Bazar”. Singurul impediment este o porţiune de drum
betonar care ar aparţine Agenţiei Domeniilor Statului şi pentru care Primăria
ar urma să facă demersuri de preluare în domeniul public sau în domeniul privat
al municipiului. „Varianta cea mai bună ar fi cea cu ieşire în strada Traian
Vuia, pe strada Apeductului. Este vorba de un drum betonat, care este al celor
de la Sere sau ADS, în capătul căruia este un drum de căruţe, în domeniul
public al municipiului Suceava, pe acolo putându-se face traversarea râului
Suceava”, arată şeful administraţiei locale sucevene. Lungu precizează că în
cadrul studiului de oportunitate pentru amenajarea unui nou pod rutier peste
râul Suceava, la joncţiunea noii rute cu Calea Unirii şi strada „Traian Vuia”
va fi amenajat un sens giratoriu. „Astfel vom avea o alternativă pentru
ocolirea Zonei comerciale, pentru că în perioada Sărbătorilor aceasta se
aglomerează. De aceea soluţia cea mai rapidă este de a face un pod cu care să ieşim în zona societăţii
Termica”, a precizat edilul-şef, Ion Lungu. Noul pod ar trebui să descongestioneze
traficul din zona hipermartketurilor din Lunca Sucevei, aceasta putând fi
ocolită de conducătorii auto care circulă pe traseul Suceava - Burdujeni - DN
29 – Salcea, înspre Botoşani şi, implicit, în sens invers. În cazul în care obiectivul se va materializa,
alternativa care se intersectează cu Calea Unirii, lângă Sala sporturilor, va trece
- după traversarea podului - pe lângă CET (Termica) şi se va „înţepa” în DN 29,
în prejma satului Plopeni, aparţinând de oraşul Salcea.