Camera de Conturi a
constatat nereguli în cheltuirea banilor pentru repararea străzilor din
Suceava
·
Abaterile sunt în valoare de 24.168 de lei, dintr-un
total de peste 11,29 de milioane de lei, plăţi făcute în 2014, aceasta
reprezentând o eroare de 0,2% din total.
Camera de Conturi, în
urma controalelor de specialitate făcute în 2015, la Primăria municipiului
Suceava, asupra corectitudinii modului de executare a bugetului local a
constatat alocarea eronată a banilor pentru repararea şi întreţinerea
infrastructurii rutiere. Astfel, ultimul raport al instituţiei amintite,
efectuat în cursul acestuia an, a evidenţiat abateri în sumă de 24.168 de lei,
dintr-un total de 11.291.730 de lei, plăţi făcute în 2014, acestea reprezentând
o eroare de 0,2% din valoarea administrată. „Abaterea constatată de specialiştii externi a fost remediată în
timpul controlului. În primele 6 luni ale anului 2016, activitatea serviciului
va fi din nou auditată de către
structura teritorială a Curţii de Conturi, în cadrul auditului anul pe care îl
desfăşoară anual”, se arată într-o informare a Serviciului „Administrare
străzi şi sistematizare rutieră”, semnat de directorul general Florin Cerlincă,
care iterează că auditul extern al
Camerei de Conturi Suceava asupra categoriei de operaţiuni „Cheltuieli cu
bunuri şi servicii. Capitolul străzi”, este exercitat anual.
O verificarea activităţii
Serviciului „Administrare străzi şi sistematizare rutieră” ar urma să facă şi
obiectul unei comisii speciale de analiză, ale cărei atribuţii şi componenţă vor
fi aprobate de Consiliul Local. În acest sens, un proiect de hotărâre ava
ajunge pe masa aleşilor municipali suceveni, în şedinţa ordinară din această
lună. Comisia va putea verifica modul de realizare şi recepţionare a lucrărilor
la străzi, precum şi corectitudinea acordării avizelor prin care se certifică
aducerea la starea iniţială a infrastructurii rutiere afectate de intervenţii.
Pe de altă parte, Comisia amintită va fi abilitată să verifice activitatea
generală a Serviciului „Administrare străzi şi sistematizare rutieră”, a
eficienţei manageriale şi a procedurilor de lucru şi, de asemenea, să analizeze
modul de respectare a prevederilor specifice din actele normative care reglementează
serviciul cu pricina.