18 noiembrie 2014

Consultări cu mediul de afaceri pentru creionarea bugetului Sucevei pe anul 2015
Proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli al administraţiei locale sucevene va fi conturat inclusiv cu consultarea mediului de afaceri, face cunoscut primarul urbei reşedinţă de judeţ, Ion Lungu. "Am propus Patronatului IMM ca, la începutul lunii decembrie, să avem discuţii pe marginea fundamentării bugetului pe anul 2015. Pe lângă faptul că venim în întâmpinarea mediului de afaceri cu taxe şi impozite nemajorate, încercăm să găsim şi alte facilităţi fiscale. Sper ca astfel, împreună, să reuşim să contribuim la dezvoltarea municipiului Suceava", a precizat ocupantul fotoliului din Areni. Lungu susţine că agenţii economici au un aport important la bugetul municipiului Suceava, mare a parte a veniturilor proprii provenind din taxele şi impozitele plătite de aceştia. Pe de altă parte - relevă edilul-şef Ion Lungu - de regulă întreprinderile mici şi mijlocii îşi plătesc la timp obligaţiile către vistieria comună, drept pentru care se vor căuta şi alte forme de colaborare  şi parteneriat.          

Reamintim că bugetul local al municipiului Suceava pentru anul în curs a fost votat la valoarea de 234,16 milioane de lei, respectiv la secţiunea de funcţionare 164,53 de milioane de lei, iar 69,63 de milioane de lei la cea de dezvoltare. După cum se poate observa, aceasta din urmă are o pondere de 30% în totalul bugetului, „un lucru bun în actualele condiţii de criză”, după cum a apreciat edilul şef Ion Lungu, care  mai precizat că 70% din cele 60 de milioane de lei de la investiţii reprezintă venituri din fonduri europene. La cheltuieli, învăţământul are alocat peste 45% din total, 1,5 milioane de euro reprezentând investiţii şi reparaţii la unităţile  şcolare, în timp ce 6 milioane de lei sunt salariile cadrelor didactice. Transporturile au alocate 20,27% din buget, însă, şi în acest an, suma cea mai mare, de 4,1 milioane de euro(11,29%), a fost prevăzută a merge la serviciile de termoficare. Reparaţiile la străzi, din fonduri proprii, au fost dimensionate la 3 milioane de euro, salubritatea- la 1,7 milioane de euro; iluminatul public- la 1 milion de euro; apa şi canalizarea- la 0,75 de milioane de euro, iar transportul în comun de călători a avut prevăzut 0,74 milioane de euro.