·
„Toate cele 28 de şcoli sunt alimentate cu apă, însă, din
păcate, calitatea apei nu este la parametrii optimi şi, din păcate, din acest
punct de vedere, nu se poate obţine autorizarea şcolii”, declară prefectul Florin
Sinescu.
În judeţul Suceava, în anul
şcolar 2014-2015, vor funcţiona 804 de unităţi şcolare, anunţat ieri, prefectul
de Suceava, Florin Sinescu. Dintre acestea, 265 au obţinut autorizaţia sanitară
de funcţionare, în urma controalelor efectuate de către reprezentanţii Prefecturii,
în echipă cu cei ai instituţiilor abilitate, în teren au mai fost identificate
92 de instituţii de învăţământ care îndeplinesc condiţiile de autorizare. Dintre acesta din urmă ieri,
la Direcţia de Sănătate Publică, documentaţie pentru eliberarea autorizaţiei
sanitare de funcţionare aveau în curs de analizare 15 unităţi şcolare, restul
de 77 fiind pe cale de depune dosarele în zilele care vin. „Astfel, la 1
octombrie vom putea vorbi de un număr total de 357 de şcoli autorizate. Aceasta
în condiţiile în care, în anul 2013 am avut 252 de unităţi şcolare autorizate,
iar în 2012 au fost 237. Eu cred că autorităţile locale, împreună cu
conducerile şcolilor au făcut paşi în ceea ce priveşte condiţiile de
autorizarea”, a subliniat reprezentantul Guvernului în teritoriu. Prefectul
a menţionat că din cele 447 de unităţi de învăţământ care nu sunt autorizate,
28 îndeplinesc parţial condiţiile de autorizare, având probleme punctuale de
rezolvat. „Există unităţi şcolare care grup sanitar doar la parter sau doar
la etaj sau care întâmpină probleme legate potabilitatea apei furnizată în
sistem centralizat. Toate cele 28 de şcoli sunt alimentate cu apă, însă, din
păcate, calitatea apei nu este la parametrii optimi şi, din păcate, din acest punct
de vedere, nu se poate obţine autorizarea şcolii. Astfel, 419 de unităţi
şcolare sunt neautorizate, rămânând să fie rezolvată această problemă a
alimentării centralizate cu apă. Un număr de 39 de unităţi şcolare sunt, de
asemenea, în proces de execuţie”, explicat prefectul de Suceava, Florin
Sinescu, adăugând că există unităţi şcolare care funcţionează în schimburi, deficienţă
care, alături de celelalte condiţii neîndeplinite, a dus la refuzul
autorizării.