În ciuda garanţiilor de bună
credinţă,
Sarabanda contestării rezultatelor licitaţiilor continuă
·
Firmele care contestă sunt obligate să
constituie o garanţie financiară „de bună conduită”, iar în cazul în care
contestaţia este respinsă, fondurile reţinute nu mai sunt restituite.
·
„Având în vedere miza, ne putem aştepta, în continuare,
la contestaţii”, precizează edilul-şef sucevean, Ion Lungu.
Licitaţia pentru delegarea prin
concesionare a serviciului de salubritate stradală a fost câştigată de
societatea comercială Diasil Service
Suceava, a declarat primarul Sucevei Ion Lungu, adăugând, însă, că firmele care
au pierdut sau cele care au fost descalificate mai au dreptul de a face
contestaţie. Aceasta în ciuda garanţiilor de bună credinţă pe care contestatorii
sunt obligaţi să le depună şi care se ridică la sume destul de importante „Mă
îndoiesc că societăţile descalificate sau cele care au pierdut nu vor contesta.
Este vorba despre sume care pe care firmele care fac contestaţie le pot pierde, dacă nu au dreptate. Însă având în
vedere miza, ne putem aştepta, în continuare, la contestaţii”, precizează
edilul-şef sucevean. Astfel, conform unor noi prevederi legale,
firmele care contestă rezultatul unei
licitaţii publice vor fi obligate să constituie o garanţie financiară „de bună
conduită”, reprezentând 1% din valoarea estimată a contractului contestat. În cazul
în care contestaţia formulată este respinsă, fondurile reţinute cu titlul de
garanţie nu vor mai fi restituite.
Potrivit primului gospodar al
reşedinţei de judeţ, Diasil a venit cu ofertă acceptabilă pentru măturatul
manual, măturatul mecanizat, curăţirea rigolelor, stropitul străzilor, spălatul
străzilor, întreţinerea carosabilului, cât şi pentru operaţiunile desfăşurate
pe timpul anotimpului friguros. În schimb, firma declarată deocamdată învingătore
ar urma să achite la bugetul Primăriei o redevenţă de 260.000 de lei pe an.
Primarul Sucevei a ţinut să
sublinieze că se apropie sezonul rece, iar administraţia locală este interesată
să aibă un operator titular pentru serviciile de iarnă. „Totuşi sperăm ca
în acest an să avem un operator având în vedere că se apropie anotimpul rece.
Cei de la Rosal au avut o prelungire de contract pentru iarna trecută, însă eu
mi-aş dori ca în noul sezon să avem un titular al serviciului”, a declarat
Lungu Valoarea totală contractului, care se întinde pe 7 ani, este de 5,4
milioane de euro. De precizat este faptul că, de la 1 decembrie 2012, din cauza
declanşării cu întârziere a procedurilor de licitaţie, autorităţile sucevene
s-au văzut nevoite să prelungească contractul de concesionare a serviciului, Rosal
fiind şi, în prezent, operatorul de salubritate stradală şi servicii de iarnă
din municipiul Suceava. Rosal Grup va presta aceste servicii până în momentul
în care va fi semnat contractul de finanţare cu câştigătorul licitaţiei.