10 iulie 2014

Pentru apa rece furnizată,
ACET a recuperat 15.000 de lei, o picătură în oceanul de datorii de peste 4 milioane de lei 
·        Scăderea restanţelor începe să se facă simţită ca urmare a efectelor pe care le-au avut debranşările la nivel de bloc sau scară de bloc.
·        Pe de altă, circa 25 de asociaţii de proprietari, care erau cu plăţile la zi, au început să aibă întârzieri de două sau de trei luni.
Sucevenii au început să-şi mai diminueze din restanţele către operatorul de servicii de alimentare cu apă, canalizare şi de tratare-epurare  apei uzate ACET. Directorul comercial Bogdan Cristache declară că, la sfârşitul lunii iunie, soldul debitor, adică suma de încasat de la populaţie era de 4,09 milioane de lei. Potrivit lui Cristache, comparativ cu luna precedentă, când restanţele erau de 4,11 milioane de lei, se înregistrează o scădere acestora din urmă cu 15.000 de lei, adică cu circa 3.700 de euro, „ceea ce nu înseamnă mare lucru”. „Totuşi, această tendinţă o privim ca fiind una pozitivă, pentru că datoriile par a scădea. Scăderea restanţelor începe să se facă simţită ca urmare a efectelor pe care le-au avut debranşările la anumite scări de bloc”, arată Cristache. Pe de altă parte, directorul comercial al ACET evidenţiază că, în urma unei analize s-a constatat că circa 25 de asociaţii  de proprietari, care până nu demult erau cu plăţile la zi, au început să aibă întârzieri de două sau de trei luni. Oficialul firmei de utilităţi comunale a pus în vedere că acestea vor fi contactate şi se vor urma procedurile de notificare, astfel încât să nu se ajungă, din nou, în postura neplăcută pe care o presupune debranşarea.
·        Este un principiu corect al economii de piaţă: cine nu plăteşte nu va avea parte de respectivele servicii”, a subliniază primarul, Ion Lungu.
Cristache precizează că în urma discuţiilor avute cu responsabilii de la asociaţii s-a semnalat mereu aceeaşi problemă, aceea că populaţia este într-o situaţie foarte dificilă, că nu mai are bani. „Asta o ştim cu toţii, numai că, la un moment dat, vine vremea să facem şi nişte alegeri, să vedem ce anume ne mai putem permite din bugetul personal: să consumăm apă, să avem încălzire sau cablu, telefonie ori alte servicii. Nu este problema mea să dau sfaturi fiecăruia despre cum să-şi gestioneze propriul buget, însă aceasta este situaţia, una îngrijorătoare. Pentru că, aşa cum am spus, cele 25 de asociaţii au fost, până în lunile aprilie, mai, mereu cu plăţile la zi”, a accentuat directorul comercial al societăţii de utilităţi comunale, Bogdan Cristache.  Primarul municipiului Suceava, Ion Lungu spune că apa rece, la fel ca şi celelalte servicii trebuie plătită, însă, din păcate, în cazul sistării furnizării la nivel de bloc sau scară de bloc, de suferit au şi consumatorii buni-platnici. „Operatorul stabileşte când şi pe cine debranşează, pentru că altă soluţie nu există. Însă, este un principiu corect al economiei de piaţă: cine nu plăteşte nu va avea parte de respectivele servicii”, a subliniat edilul-şef la Sucevei, Ion Lungu.