Pentru apa rece
furnizată,
·
Scăderea restanţelor începe să se facă simţită ca urmare
a efectelor pe care le-au avut debranşările la nivel de bloc sau scară de bloc.
·
Pe de altă, circa 25 de asociaţii de proprietari, care
erau cu plăţile la zi, au început să aibă întârzieri de două sau de trei luni.
Sucevenii au început să-şi mai
diminueze din restanţele către operatorul de servicii de alimentare cu apă,
canalizare şi de tratare-epurare apei
uzate ACET. Directorul comercial Bogdan Cristache declară că, la sfârşitul
lunii iunie, soldul debitor, adică suma de încasat de la populaţie era de 4,09
milioane de lei. Potrivit lui Cristache, comparativ cu luna precedentă, când
restanţele erau de 4,11 milioane de lei, se înregistrează o scădere acestora
din urmă cu 15.000 de lei, adică cu circa 3.700 de euro, „ceea ce nu înseamnă
mare lucru”. „Totuşi, această tendinţă o privim ca fiind una pozitivă,
pentru că datoriile par a scădea. Scăderea restanţelor începe să se facă
simţită ca urmare a efectelor pe care le-au avut debranşările la anumite scări
de bloc”, arată Cristache. Pe de altă parte, directorul comercial al
ACET evidenţiază că, în urma unei analize s-a constatat că circa 25 de
asociaţii de proprietari, care până nu
demult erau cu plăţile la zi, au început să aibă întârzieri de două sau de trei
luni. Oficialul firmei de utilităţi comunale a pus în vedere că acestea vor fi
contactate şi se vor urma procedurile de notificare, astfel încât să nu se
ajungă, din nou, în postura neplăcută pe care o presupune debranşarea.
·
„Este un principiu corect al economii de piaţă: cine nu
plăteşte nu va avea parte de respectivele servicii”, a subliniază primarul,
Ion Lungu.
Cristache precizează că în urma discuţiilor avute cu responsabilii de la
asociaţii s-a semnalat mereu aceeaşi problemă, aceea că populaţia este într-o
situaţie foarte dificilă, că nu mai are bani. „Asta o ştim cu toţii, numai
că, la un moment dat, vine vremea să facem şi nişte alegeri, să vedem ce anume
ne mai putem permite din bugetul personal: să consumăm apă, să avem încălzire
sau cablu, telefonie ori alte servicii. Nu este problema mea să dau sfaturi
fiecăruia despre cum să-şi gestioneze propriul buget, însă aceasta este situaţia,
una îngrijorătoare. Pentru că, aşa cum am spus, cele 25 de asociaţii au fost,
până în lunile aprilie, mai, mereu cu plăţile la zi”, a accentuat
directorul comercial al societăţii de utilităţi comunale, Bogdan
Cristache. Primarul municipiului Suceava,
Ion Lungu spune că apa rece, la fel ca şi celelalte servicii trebuie plătită,
însă, din păcate, în cazul sistării furnizării la nivel de bloc sau scară de
bloc, de suferit au şi consumatorii buni-platnici. „Operatorul stabileşte
când şi pe cine debranşează, pentru că altă soluţie nu există. Însă, este un
principiu corect al economiei de piaţă: cine nu plăteşte nu va avea parte de
respectivele servicii”, a subliniat edilul-şef la Sucevei, Ion
Lungu.