·
Numărul „executorilor” silit va fi dublat, la recuperarea debitelor de aproape 50 de
milioane de lei fiind trimişi inclusiv cei 3 consilieri personali ai
primarului.
Începând cu 1 septembrie 2013, Primăria municipiului Suceava declanşează
o campanie de recuperarea a datoriilor către bugetul local, debite care, în
momentul de faţă, se ridică la peste 49 de milioane de lei. Ion Lungu, şeful
administraţiei locale din reşedinţa de judeţ, spune că, în acest sens, va dubla
numărul celor 10 lucrători ai Serviciului „Executări silite”, detaşaţi la
compartimentul respectiv, prin redistribuiri de atribuţii, fiind inclusiv cei 3
consilieri personali ai săi. Şeful executivului municipal sucevean a spus că se
aşteaptă să treacă febra concediilor, „executorii” silit urmând a fi nemiloşi
cu contribuabilii care au posibilităţi financiare şi nu-şi achită obligaţiile
legale către comunitate. Lungu a reliefat că s-a ajuns la o situaţie nu tocmai
confortabilă şi că personal va coordona această acţiune, bugetul local fiind în
mare suferinţă. „Eu, personal mă voi implica în executarea celor rău
platnici, pentru că nu avem altă soluţie, Primăria având nevoie de bani. Voi
coordona direct această campanie începând cu
1 septembrie. Este o situaţie jenantă, dar vom merge cu portăreii acolo
unde este cazul, să executăm aceste sume, atât de la persoane fizice şi cât şi
de la persoane juridice”, a accentuat ocupantul fotoliului din Areni,
Ion Lungu. De la persoanele juridice, municipalitatea are de recuperat
aproximativ 36 de milioane de lei, dintre care 20,8 milioane de lei-impozit pe
clădiri; 5,52 milioane de lei-impozit pe mijlocele de transport; 1,14 milioane
de lei-impozit pe teren, precum şi 908.125 de lei cu titlul de taxă de
ecologizare. Asociaţiile, fundaţiile, dar şi persoanele fizice datorează 5,59
milioane de lei impozit pe mijloacele de transport; 3,25 milioane de
lei-impozit pe clădiri; 974.171 de lei-impozit pe clădiri şi 1,48 milioane de
lei-taxă de ecologizare.