Încă 1 milion de euro, pentru ca podul de peste Suceava să fie cu adevărat viabil
• Banii ar putea fi obţinuţi graţie economiei făcute la sub-licitarea proiectului de modernizare a 14 străzi principale din cartierele Sucevei
Conducerea administraţiei locale sucevene vrea să obţină 1 milion de euro de la Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului, bani care ar urma să fie orientaţi înspre cea de a doua etapă a lucrările de consolidare a podului de peste râul Suceava, din preajma Bazarului. Primarul Ion Lungu spune că fondurile respective ar putea fi eliberate în contul economiei făcute la licitaţia pentru atribuirea intervenţiilor din proiectul POR de modernizare a 14 străzi sucevene, execuţia fiind sub-licitată cu 10 milioane de lei faţă de suma din indicatorii tehnico-economici iniţiali. „Noi am avut acolo lucrări de consolidare a podului, iar în cadrul proiectului POR de reabilitare a celor 14 străzi este prins aproximativ 1 milion de euro pentru alinierea căii de rulare. În măsura care proiectul amintit a fost sub-licitat, făcându-se o economie de aproximativ 10 milioane de lei, există şanse pentru a obţine acei bani. Ne vom adresa Ministerul Dezvoltării Regionale, să ne aloce o sumă suplimentară, atât cât este necesarul pentru a face reparaţii complete la podul de peste râul Suceava, în zona Bazarului”, a declarat edilul şef. Prima etapă a lucrărilor de reparaţii la podul rutier de peste râul Suceava, amenajare care face legătura între cartierul Burdujeni şi restul Sucevei, au demarat pe 17 octombrie 2010 şi s-a încheiat în martie 2011. Constructorul este SCCF Group Colas Iaşi, iniţial cea de a doua etapă a intervenţiilor fiind prevăzută a începe odată desprimăvărarea. Noile intervenţii ar include, printre altele, consolidarea infrastructurii şi alinierea la calea de rulare a porţiunii încovoiate a podului. Conform studiilor, de vină pentru cedarea pilonului podului rutier, recuperat deja, au fost viiturile de pe Suceava din anii 2008 şi 2010. În timpul execuţiei, pe pod au avut voie să circule doar autovehicule cu masa mai mică de 3,5 tone, cu excepţia autobuzelor de transport în comun.