02 septembrie 2011

O sută de lucrări la şcoli, deschise şi în aşteptarea unor fonduri care nu mai vin
• Încheierea lucrărilor parţial abandonate de către autorităţi presupune alocări financiare de peste 148 de milioane de lei, adică de 1480 de milioane de lei vechi
• Pregătirea pentru noul an şcolar s-a făcut cu bugete sărace, aportul personalului şcolii şi contribuţia părinţilor
Suma necesară finalizării lucrărilor de la unităţile de învăţământ din judeţul Suceava este de peste 148,2 milioane de lei, informează Inspectoratul Şcolar Judeţean, într-o informare privind stadiul realizării investiţiilor, reparaţiilor capitale, reabilitărilor, dotărilor cu utilităţi şi consolidărilor. Informarea citată relevă că în judeţ sunt deschise 102 obiective de investiţii finanţate cu intermitenţă, valoarea iniţială a acestora fiind de 213,9 milioane de lei, iar cea actualizată de 225,8 milioane de lei. Valoarea lucrărilor executate şi neplătite până la 30 iunie 2011 era de 30,5 milioane de lei, iar valoarea celor facturate şi neplătite este de 11,5 milioane de lei. La fel, valoarea lucrărilor executate şi nefacturate se ridică la circa 19 milioane de lei.
Pe de altă parte, materialul Inspectoratului Şcolar Judeţean reliefează că, pe parcursul vacanţei, în scopul asigurării condiţiilor corespunzătoare începerii noului an şcolar, în toate unităţile de învăţământ au fost luate măsuri de igienizare a spaţiilor. Acestea au constat în lucrări de văruit, vopsit, curăţarea pardoselilor, uşilor, lambriului, mobilierului, dezinfecţie, dezinsecţie şi deratizare a spaţiilor şcolare. „Conform informărilor transmise din teritoriu, în majoritatea cazurilor lucrările au fost realizate în limitele bugetelor şi prin forţe proprii, cu personalul şcolii, la multe dintre acestea, în special grădiniţe, aducându-şi contribuţia şi părinţii copiilor. Din acest punct de vedere toate unităţile vor fi pregătite, unele finalizându-şi deja demersurile specifice”, se precizează în raportul ISJ, în care se mai menţionează că, în afara unităţilor şcolare cuprinse în programe de investiţii şi care au spaţii dezafectate, şcolile asigură funcţionalitatea sălilor de clasă, sălilor de sport, atelierelor şi laboratoarelor.