14 septembrie 2009


Zece familii nu au apelat la sprijinul pentru persoanele dragi victime ale accidentelor de muncă
· Despăgubirea acordată de Casa Judeţeană de Pensii în caz de deces este de 4 salarii medii brute pe economie, nesolicitarea acestui drept fiind urmare a lipsei de informare
Compartimentul „Accidente de muncă şi boli profesionale” al Casei Judeţene de Pensii consiliază gratuit angajatorii şi decontează toate cheltuielile efectuate pentru plata unor prestaţii sau servicii medicale de care beneficiază victimele accidentelor de muncă sau ale îmbolnăvirilor profesionale. Anunţul este făcut de directorul coordonator al CJP Suceava, Mirela Adomnicăi, care informează că, la Inspectoratului Teritorial de Muncă au fost confirmate 52 de accidente de muncă, dintre care 14 cu deces, în timp ce la CJP s-au solicitat drepturile legale în doar 29 de situaţii, dintre care doar 4 cu pierderea vieţii persoanei implicate. „Din lipsă de informare sau necunoaştere, angajatorii nu se adresează CJP, astfel încât instituţia noastră să facă demersuri, în continuare, pentru decontarea cheltuielilor ocazionate de accidente de muncă sau îmbolnăviri profesionale”, subliniază din Adomnicăi. Şefa Casei Judeţene de Pensii precizează că victimele accidentelor de muncă confirmate au dreptul la indemnizaţie pentru incapacitate temporară de muncă în procent de 80% din media salariului din ultimele 6 luni anterioare nefericitului eveniment, precum şi de indemnizaţie pentru trecerea temporară într-un alt loc de muncă sau reducerea timpului de lucru, CJP suportând, o numită perioadă de timp, diferenţa de salariu pierdută prin una din aceste din urmă două măsuri. Casa de Pensii acordă, de asemenea, compensaţii pentru pierderea integrităţii, în valoare de până la 12 salarii medii brute pe economie, funcţie de procentul de afectare a capacităţii de muncă, dar şi despăgubiri de deces care se ridică la nivelul a 4 salarii medii brute pe economie. „Acestea se dau separat faţă de ajutoarele de deces stabilite în baza contribuţiei la asigurările sociale pe toată perioada stagiului de cotizare. Anul acesta, 10 persoane care ar fi avut dreptul această despăgubire în caz de deces, nu s-au prezentat la noi”, evidenţiază Mirela Adomnicăi, menţionând că decontate mai sunt cheltuieli pentru transportul de urgenţă, confecţionarea ochelarilor sau aparatului auditiv distrus în timpul accidentului de muncă, precum şi cele de spitalizare, obţinerea protezelor, tratamente recuperatorii, acordându-se, inclusiv, bilete gratuite de tratament.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu