Băieţii deştepţi vor să cumpere terenuri de pe ruta ocolitoare şi să le vândă la supra-preţ statului
· Gheorghe Flutur le-a atras atenţia primarilor de Moara, Şcheia şi Pătrăuţi, localităţi pe raza cărora trece varianta de ocolire, să vegheze şi facă imposibile tranzacţiile oneroase
Terenurile de pe traseul viitoarei centuri ocolitoare a municipiului Suceava mai sunt încă posibile ţinte ale speculatorilor imobiliari. Motiv pentru care, în comandamentul de ieri, de la Palatul Administrativ, preşedintele Consiliului Judeţean, Gheorghe Flutur, le-a atras atenţia primarilor de Moara, Şcheia şi Pătrăuţi, localităţi pe raza cărora trece varianta de ocolire, să vegheze şi facă imposibile tranzacţiile oneroase. Şeful administraţiei judeţene susţine că nu este exclus ca unii „întreprinzători” să dea târcoale zonei şi să caute să achiziţioneze, la preţuri mici, suprafeţe din calea lucrărilor, pe care, ulterior, să le vândă statului cu sume mult mai mari. „Trebuie dă încercăm să nu inventăm, în faţa acestor investiţii, firme sau şmecheri care cumpără pământ şi-l vând la stat, blocând despăgubirile. Asta-i România pitorească: băieţii deştepţi merg înaintea autostrăzii, cumpără şi, mai apoi, se luptă cu statul ca să ia cât mai mult”, reliefează dl. Flutur. Domnia sa a explicat că, de pe 1 octombrie, va începe disponibilizarea fondurilor pentru plata despăgubirilor aprobate pentru proprietarii expropriaţi, banii urmând a ajunge, în perioada următoare, în conturile celor în cauză. Pe de altă parte, avocatul Vasile Tudor, de la firma de avocatură care se ocupă de exproprieri, spune că, în ultimul timp, „oamenii s-au trezit şi nu-şi mai înstrăinează aşa uşor pământul”. Reamintim că, pentru expropriaţi, prin hotărâre de guvern s-a prevăzut 12,1 milioane lei, suma fiind acordată ca acoperire pentru preluarea a 79 de clădiri şi 14,36 hectare de teren de pe traseul rutei.
În cadrul întâlnirii cu factorii responsabili de execuţia rutei de ocolire a urbei din reşedinţă de judeţ s-a subliniat că la Moara se lucrează în plin, constructorii voind să o ia înaintea omologilor lor de la centura Iaşului. La fel, la celalalt capăt al traseului, la Pătrăuţi, s-au eliberat 50 de procese verbale de punere în posesie, documente necesare la expropriere, alţi 11 proprietari şi suprafeţele acestora fiind în curs de identificare. Chiar şi aşa, buldozerele au intrat la decopertarea stratului de pământ vegetal, în zilele ce vin aceeaşi operaţiune urmând a demara şi pe raza localităţii Şcheia. Varianta de ocolire a Sucevei are o lungime de 13,2 km şi va prelua traficul de pe DE 85 pe traseul Moara – Mihoveni – Pătrăuţi – Siret, precum şi cel de pe DN 576 dinspre Vatra Dornei înspre frontiera cu Ucraina.
· Gheorghe Flutur le-a atras atenţia primarilor de Moara, Şcheia şi Pătrăuţi, localităţi pe raza cărora trece varianta de ocolire, să vegheze şi facă imposibile tranzacţiile oneroase
Terenurile de pe traseul viitoarei centuri ocolitoare a municipiului Suceava mai sunt încă posibile ţinte ale speculatorilor imobiliari. Motiv pentru care, în comandamentul de ieri, de la Palatul Administrativ, preşedintele Consiliului Judeţean, Gheorghe Flutur, le-a atras atenţia primarilor de Moara, Şcheia şi Pătrăuţi, localităţi pe raza cărora trece varianta de ocolire, să vegheze şi facă imposibile tranzacţiile oneroase. Şeful administraţiei judeţene susţine că nu este exclus ca unii „întreprinzători” să dea târcoale zonei şi să caute să achiziţioneze, la preţuri mici, suprafeţe din calea lucrărilor, pe care, ulterior, să le vândă statului cu sume mult mai mari. „Trebuie dă încercăm să nu inventăm, în faţa acestor investiţii, firme sau şmecheri care cumpără pământ şi-l vând la stat, blocând despăgubirile. Asta-i România pitorească: băieţii deştepţi merg înaintea autostrăzii, cumpără şi, mai apoi, se luptă cu statul ca să ia cât mai mult”, reliefează dl. Flutur. Domnia sa a explicat că, de pe 1 octombrie, va începe disponibilizarea fondurilor pentru plata despăgubirilor aprobate pentru proprietarii expropriaţi, banii urmând a ajunge, în perioada următoare, în conturile celor în cauză. Pe de altă parte, avocatul Vasile Tudor, de la firma de avocatură care se ocupă de exproprieri, spune că, în ultimul timp, „oamenii s-au trezit şi nu-şi mai înstrăinează aşa uşor pământul”. Reamintim că, pentru expropriaţi, prin hotărâre de guvern s-a prevăzut 12,1 milioane lei, suma fiind acordată ca acoperire pentru preluarea a 79 de clădiri şi 14,36 hectare de teren de pe traseul rutei.
În cadrul întâlnirii cu factorii responsabili de execuţia rutei de ocolire a urbei din reşedinţă de judeţ s-a subliniat că la Moara se lucrează în plin, constructorii voind să o ia înaintea omologilor lor de la centura Iaşului. La fel, la celalalt capăt al traseului, la Pătrăuţi, s-au eliberat 50 de procese verbale de punere în posesie, documente necesare la expropriere, alţi 11 proprietari şi suprafeţele acestora fiind în curs de identificare. Chiar şi aşa, buldozerele au intrat la decopertarea stratului de pământ vegetal, în zilele ce vin aceeaşi operaţiune urmând a demara şi pe raza localităţii Şcheia. Varianta de ocolire a Sucevei are o lungime de 13,2 km şi va prelua traficul de pe DE 85 pe traseul Moara – Mihoveni – Pătrăuţi – Siret, precum şi cel de pe DN 576 dinspre Vatra Dornei înspre frontiera cu Ucraina.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu