04 iulie 2019


Printr-un proiect european,
Eliberare electronică a documentelor, la Primăria Suceava
"Este vorba despre o etapă de digitalizare, una absolut normală în ceea ce ne dorim noi, aceea ca Suceava să devină un oraş inteligent ", a declarat primarul Ion Lungu.
Proiectul cu finanţare europeană nerambursabilă europeană "Aplicat-Administraţie publică locală informatizată calitativă şi accesibilă tuturor" la municipiului Suceava a fost aprobat. Anunţul aparţine primarului Ion Lungu, care a declarat ieri, într-o conferinţă de presă, proiectul a întrunit 72 de puncte, în prezent fiind în faza de contractare. Durata de implementare a acestuia este de 24 de luni, iar potrivit edilului-şef, prin proiect se intenţionează eliberarea electronică a mai multor documente de competenţa serviciilor şi compartimentelor specializate ale executivului local. Este vorba despre certificatul de urbanism, înştiinţarea începerii lucrărilor de construcţii, certificatul de nomenclatură stradală şi adresă, certificatul de atestare  fiscală, autorizaţia de circulaţie a vehiculelor cu tracţiune animală, autorizaţia de transport greu şi abonamentul de parcare. De asemenea, rezultate ale proiectului vor fi programul on line de evidenţă a persoanelor şi a altor fluxuri de informaţii în faza de analiză, retro-digitalizarea arhivei istorice relevante, dotarea cu echipamente de scanare şi servere de comunicaţii, analiza de sistem, cât şi instruirea personalului. "Sperăm ca, în această lună, sau cel târziu în luna august, să semnăm acest contract, care să aducă un salt calitativ în ceea ce priveşte serviciile oferite de Primăria municipiului Suceava. Este vorba despre o etapă de digitalizare, una absolut normală în ceea ce ne dorim noi, aceea ca Suceava să devină un oraş inteligent ", a declarat Ion Lungu, primarul Sucevei.