Zece la sută din primul tronson al rutei alternative înspre noul pod al
Sucevei se află în proprietate privată
·
"Există
şi varianta exproprierii forţate, dar nu vrem să ajungem acolo, ci să găsim o
soluţie pe cale amiabilă",
a declarat primarul Ion Lungu.
Primăria Suceava lucrează la expertiza tehnică pentru ruta alternativă
Suceava-Botoşani. În cauză este tronsonul incluzând strada
"Apeductului", de la intersecţia acesteia cu Calea Unirii şi strada
"Traian Vuia", până la podul nou în curs de construire pe râul
Suceava. Între timp, s-a constatat că pe traseu există şi proprietăţi private,
motiv pentru care sunt căutate soluţii care să nu ducă la blocarea demersurilor
şi întârzierea lucrărilor pentru amenajarea arterei. "Specialiştii Primăriei au discutat
cu oamenii care au terenuri acolo. Sigur, există şi varianta exproprierii
forţate, dar nu vrem să ajungem acolo, ci să găsim o soluţie pe cale amiabilă.
Legea ne-ar permite să facem acest lucru, însă cei nemulţumiţi ne-ar putea da
în judecată, însă, într-o perioadă cât mai scurtă de timp vom avea discuţii cu cetăţenii din zonă. Nu
sunt multe proprietăţi, 90% fiind terenuri publice şi doar o suprafaţă de 10% este
afectată de anumite porţiuni şi terenuri private" subliniază ocupantul
fotoliului administrativ din Areni. Lungimea acestui prim tronson al rutei în
cauză este de 1,82 km, trece pe lângă bazinul de decantare a apelor uzate al
ACET, continuă pe strada "Mirăuţi", traversează pârâul
"Cetăţii" şi ajunge la noul pod, în zona de subtraversare a
conductelor de ape menajere orăşeneşti înspre staţia de tratare-epurare. "Îmi
doresc să terminăm cât mai repede expertiza tehnică a rutei, să calculăm
indicatorii tehnico-economici, să-i aprobăm în Consiliul Local şi să demarăm
licitaţia de execuţie. Astfel, intenţionăm ca, într-un an de zile să fie
funcţională această prima parte din ruta ocolitoare şi finalizat podul, astfel
încât să avem încă o cale de acces pentru zona de tranzit către Botoşani, cât
şi pentru cei care vin dinspre cartierul Burdujeni, pe DN 29", a precizat
edilul-şef. Ion Lungu, primarul municipiului Suceava a ţinut să arate că, deşi îngreunate de precipitaţii şi nivelul ridicat al apei, lucrările la pod sunt
în grafic, acesta urmând a fi inaugurat, aşa cum s-a avansat, la jumătatea anului
viitor. Imediat, adică în lunile care urmează terminării podului, ar putea fi
gata şi artera de legătură care duce înspre Centrul Sucevei. Lucrările la podul
peste râul Suceava au început pe 15 aprilie, fiind executate de Cornell’s
Floor, subsidiară a unei companii americane. Valoarea investiţiei se ridică la
4,23 de milioane de lei, fără TVA, termenul de execuţie fiind de 16 luni,
finalizarea construcţiei fiind prevăzută pentru 15 august 2020. De la pod, traseul continuă cu strada
„Energeticianului”, strada betonată de pe lângă Termica, traversarea căii
ferată, ajungându-se pe strada „Traian Popovici” şi ieşindu-se în DN 29, în
dreptul fostei Avicola.