02 octombrie 2017

PSD acuză:
Primăria tratează discriminatoriu firmele sucevene de servicii publice 
·        Consilierii PSD susţin că firma de transport de călători TPL se află în impas financiar, în timp ce subvenţiile de la bugetul local se duc preferenţial înspre operatorul de termoficare Thermonet.
·        „Este prioritară şi asigurarea căldurii şi apei calde pentru populaţie, dar la fel de prioritar este şi transportul public de persoane”, a pus în vedere edilul-şef Ion Lungu.  
Acuze de neglijare a obligaţiilor financiare ale Primăriei către societatea comercială Transport Public Local (TPL) au fost aduse în şedinţa ordinară a Consiliului Local Suceava de către aleşii  social-democraţi. Aceştia au susţinut că operatorul unic de transport de persoane prin curse regulate din reşedinţa de judeţ ar fi tratat discriminatoriu, banii de la bugetul local ducându-se înspre o firmă privată, respectiv către prestatorul  serviciului de termoficare Thermonet, în timp ce TPL, societate a municipiului, este lăsată de izbelişte. „Vă rog să ne comunicaţi valoarea subvenţiilor restante şi perioada în care acestea nu au mai fost achitate către TPL, societate în subordinea Primăriei”, a solicitat în plen consilierul Adrian Păduraru (PSD). Primarul Ion Lungu a arătat că subvenţia restantă către TPL se ridica la circa 4 milioane de lei, zilele trecute, ca urmare a virării  de bani în contul firmei, aceasta scăzând la 3,3 milioane de lei. De asemenea, pe final de lună, înspre societatea de transport de călători mai este îndreptată încă o sumă de 1 milion de lei,  Primăria rămânând datoare cu 2,3 milioane de lei. Şeful municipalităţii a recunoscut că autorităţile locale sunt cu plata la nivelul lunii februarie 2017, motivând că rămânerea în urmă  este cauzată şi de calcularea subvenţiei în conformitate cu reglementările UE. „Am ajuns în această situaţiei pentru că am acceptat să schimbăm modalitatea de calcul a subvenţiei, pentru a fi compatibili din punct de vedere european şi să putem promova proiectul de achiziţionare a  40 de autobuze electrice. Tratăm la fel toate societăţile Primăriei, inclusiv TPL, iar acest proiect pe care îl avem este o şansă reală pentru ca să devină eficientă. Este prioritară şi asigurarea căldurii şi apei calde pentru populaţie, dar la fel de prioritar este şi transportul public de persoane”, a subliniat edilul-şef.
·        „Încurajăm transportul public, astfel încât acesta să devină rentabil”, susţine viceprimarul  Lucian Harşovschi.

Lungu a pus în vedere că pierderile societăţii vor scădea, întrucât după intrarea pe trasee a celor 40 de autobuze, prin folosirea energiei electrice cheltuielile cu combustibilii vor scădea cu de 7 ori, „astfel TPL devenind rentabilă”. „Astăzi nu este rentabilă, pentru că a scăzut numărul de călători, dar cauzele sunt multiple”, a precizat primarul Ion Lungu, care a menţionat că, pe acesta fond, a transmis o adresă Consiliului Judeţean Suceava prin care cere luarea de măsuri de eliminarea a transportului pirat de persoane de pe raza Sucevei, cu maşini licenţiate pentru serviciul între localităţi. Adrisn Păduraru i-a cerut şi viceprimarului Lucian Harşovschi să evidenţieze ce a făcut pentru TPL, în calitatea sa de responsabil cu transportul de persoane, în condiţiile în care adjunctul edilului-şef ar fi afirmat că firma „nu ar face faţă ca operator unic”. „Am cumpărat 10 microbuze, facem demersuri pentru implementarea proiectului de achiziţionare a 40 de autobuze electrice, precum şi de stopare a pirateriei. Încurajăm transportul public, astfel încât să devină rentabil, iar situaţia de acum este mai bună decât a fost”, a spus Lucian Harşovschi.