05 octombrie 2015


Trei străzi sucevene dintr-o sută sunt din pământ
·        „Trebuie să încasăm restanţe de circa 15 milioane de euro de la populaţie şi agenţi economici, iar dacă am avea aceşti bani astăzi, am putea asfalta jumătate de oraş”,  a reliefat Ion Lngu, primul gospodar al oraşului.
Mai multe străzi de pământ din municipiul Suceava ar putea fi asfaltate cu finanţare europeană nerambursabilă. Ion Lungu, primarul reşedinţei de judeţ a declarat că în curs de întocmire este documentaţia specifică, proiectul urmând a fi depus în cadrul Programului Operaţional Regional POR 2014-2020. „Este o realitate, mai există străzi de pământ în municipiul Suceava. Mi-aş dori ca mâine această realitate să dispară, însă nu este după cum vrea primarul, ci după posibilităţile financiare. Fac un apel la populaţie şi agenţi economici să-şi plătească taxele şi impozitele către Primărie. Aşa cum am mai spus şi altă dată, avem circa 15 milioane de euro restanţe de încasat, iar dacă am avea aceşti bani astăzi, am putea asfalta jumătate de oraş”,  a reliefat primul gospodar al oraşului.  Lungu precizează că aşteaptă să fie lansate ghidurile pe Axa de infrastructură a POR, după care strategia de modernizare a drumurilor cu pricina va fi aprobată de Consiliul Local. Astfel, vor vedea pentru prima dată asfaltul la poarta lor sucevenii care locuiesc pe străzile „Dobrilă Eugen” şi „Lev Tolstoi” din cartierul Burdujeni-sat, Constantin Moraru”, Stadionului” „28 noiembrie” şi „Micşunelelor” din cartierul Iţcani. „Pentru acestea s-a făcut o licitaţie şi se lucrează la expertiza privind soluţia tehnică de modernizare. Sigur, pregătim documentaţia pentru atragerea de fonduri europene, iar dacă  putea să le asfaltăm la fel ca alte 6 străzi din cele două cartiere, modernizate în anii trecuţi, ar fi foarte bine. Nu am promis niciodată ca fac un oraş la cheie, această dorinţă a noastră depinzând şi de sursele de finanţare”, subliniază Ion Lungu, şeful administraţiei municipale, menţionând că între 2-3% din drumurile sucevene sunt din pământ.