18 octombrie 2015

După luni întregi de aşteptare, rădăuţenii pot din nou să construiască  
·        În baza unui contract de parteneriat tehnic, şeful administraţiei judeţene, Ioan Cătălin Nechifor, a înmânat ieri, 95 de asemenea documente.
·        La începutul lui septembrie, la compartimentul specializat al executivului rădăuţean existau 250 de cereri de eliberare a certificatelor de urbanism şi 110 pentru  autorizaţii de urbanism.
Ioan Cătălin Nechifor, preşedintele Consiliului Judeţean Suceava a predat, ieri, în municipiul Rădăuţi, împreună cu noul viceprimar PSD cu atribuţii de primar, Bogdan Loghin,  95 de certificate de urbanism şi autorizaţii de construire persoanelor care au solicitat respectivele documente în ultimele luni şi care nu a putut să intre în posesia lor din cauza nefuncţionalităţilor pricinuite de suspendarea primarului Aurel Olărean şi dizolvarea Consiliul Local.  „Timp de 6 luni municipiul Rădăuţi nu a avut nici primar, nici secretar, nici consiliu local. Acum, municipiul are toate aceste probleme rezolvate, inclusiv plata ajutoarelor de încălzire, acoperirea cheltuielilor curente de la spital, cât şi a salariilor pentru profesori şi pentru angajaţi. Le-am sugerat noilor colegi din administraţia locală rădăuţeană să lucreze în echipă, să lase orgoliile deoparte, să vadă ce lucrări sunt prioritare şi să rectifice bugetul în acest sens, pentru că bani sunt suficienţi. Le-am spus, categoric, că nu au timp sa greşească şi că au la dispoziţie 7 luni, în care sa demonstreze că la Rădăuţi se poate face şi altfel decât cum a fost în trecut”,  a declarat şeful administraţiei judeţene. Ioan Cătălin Nechifor a încheiat menţionând că un nou eşec, va face ca şi cele 10-20 de procente din electorat să îşi piardă încrederea în clasa politică, cât şi „speranţa că cineva mai poate face ceva şi pentru ei”.
Reamintim că, de pe 1 septembrie, printr-un contract de parteneriat tehnic, Consiliul Judeţean Suceava a acordat asistenţă de specialitate Consiliului Local al municipiului Rădăuţi, în sarcina executivului judeţean revenind, prin aparatul de specialitate, întocmirea şi eliberarea certificatelor de urbanism şi autorizaţiilor de construire. Preşedintele CJ, Ioan Cătălin Nechifor, sublinia, la momentul respectiv, că în acest mod, se pune capăt „dezbaterilor foarte lungi şi fără soluţii ale factorilor politici şi Instituţiei Prefectului”, iar rădăuţenii vor putea să-şi demareze investiţiile blocate din cauza vidului administrativ generat prin problemele pe care primarul Aurel Olărean le are în instanţele judecătoreşti, cât şi de suspendarea acestuia din funcţie. La începutul lui septembrie, la compartimentul specializat al executivului rădăuţean existau 250 de cereri de eliberare a certificatelor de urbanism şi 110 pentru  autorizaţii de urbanism.