După
luni întregi de aşteptare, rădăuţenii pot din nou să construiască
·
În baza unui contract de parteneriat
tehnic, şeful administraţiei judeţene, Ioan Cătălin Nechifor, a înmânat ieri,
95 de asemenea documente.
·
La începutul lui septembrie, la compartimentul
specializat al executivului rădăuţean existau 250 de cereri de eliberare a
certificatelor de urbanism şi 110 pentru
autorizaţii de urbanism.
Ioan
Cătălin Nechifor, preşedintele Consiliului Judeţean Suceava a predat, ieri, în
municipiul Rădăuţi, împreună cu noul viceprimar PSD cu atribuţii de primar,
Bogdan Loghin, 95 de certificate de
urbanism şi autorizaţii de construire persoanelor care au solicitat
respectivele documente în ultimele luni şi care nu
a putut să intre în posesia lor din cauza nefuncţionalităţilor pricinuite de
suspendarea primarului Aurel Olărean şi dizolvarea Consiliul Local. „Timp de 6 luni municipiul Rădăuţi
nu a avut nici primar, nici secretar, nici consiliu local. Acum, municipiul are
toate aceste probleme rezolvate, inclusiv plata ajutoarelor de încălzire,
acoperirea cheltuielilor curente de la spital, cât şi a salariilor pentru
profesori şi pentru angajaţi. Le-am sugerat noilor
colegi din administraţia locală rădăuţeană să lucreze în echipă, să lase
orgoliile deoparte, să vadă ce lucrări sunt prioritare şi să rectifice bugetul
în acest sens, pentru că bani sunt suficienţi. Le-am spus, categoric, că nu au
timp sa greşească şi că au la dispoziţie 7 luni, în care sa demonstreze că la
Rădăuţi se poate face şi altfel decât cum a fost în trecut”, a declarat şeful
administraţiei judeţene. Ioan Cătălin Nechifor a încheiat menţionând că un nou
eşec, va face ca şi cele 10-20 de procente din electorat să îşi piardă încrederea
în clasa politică, cât şi „speranţa că cineva mai poate face ceva şi pentru ei”.
Reamintim că, de pe 1
septembrie, printr-un contract de parteneriat tehnic, Consiliul Judeţean
Suceava a acordat asistenţă de specialitate Consiliului Local al municipiului
Rădăuţi, în sarcina executivului judeţean revenind, prin aparatul de
specialitate, întocmirea şi eliberarea certificatelor de urbanism şi
autorizaţiilor de construire. Preşedintele CJ, Ioan Cătălin Nechifor, sublinia,
la momentul respectiv, că în acest mod, se pune capăt „dezbaterilor foarte
lungi şi fără soluţii ale factorilor politici şi Instituţiei Prefectului”, iar
rădăuţenii vor putea să-şi demareze investiţiile blocate din cauza vidului
administrativ generat prin problemele pe care primarul Aurel Olărean le are în
instanţele judecătoreşti, cât şi de suspendarea acestuia din funcţie. La
începutul lui septembrie, la compartimentul specializat al executivului
rădăuţean existau 250 de cereri de eliberare a certificatelor de urbanism şi
110 pentru autorizaţii de urbanism.