·
„Încetul cu încetul, recuperăm ce am pierdut pe linie
culturală”, a declarat primarul Ion Lungu.
·
„Cultura trebuie să treacă de la un sistem subvenţionat
la unul care generează valoare”, a explicat Radu Bores, managerul
executiv al firmei care a întocmit Strategia.
Radu Bores, managerul executiv al firmei Genesis, cea care a întocmit Strategia, a declarat că, spre deosebire de alte oraşe, care au strategii formale, cea de la Suceava a fost proiectată ca una valabilă incusiv în afara candidaturii la titlul de capitală culturală europeană. „Strategia este un instrument de lucru pentru toţi cei implicaţi în domeniul cultural, instituţii, persoane fizice, societate civilă, care să îi ajute gestioneze programe, să atragă finanţare, să aibă un sistem de management inteligent, să facă o evaluarea. Aceasta deoarece cultura trebuie să treacă de la un sistem subvenţionat la unul care generează valoare. Faptul că am abordat strategia în acest mod este un avantaj competitiv în faţa celorlalţi candidaţi”, a explicat Radu Bores.
În acelaşi cadru a fost
aprobată şi contribuţia municipiului Suceava la implementarea proiectului
„Suceava-Capitală europeană a culturii 2021, oraş candidat împreună cu Bucovina”,
suma alocată în perioada 2017-2021 ridicându-se la 10 de milioane de euro. Logo-ul
este „Suceava-Capitală europeană a culturii 2021, împreună cu Cetatea de
Scaun”, iar sloganul cu care municipiul Suceava se înscrie în competiţie este „Inspiră,
imaginează, simte”. Votate au fost, totodată, asocierea municipiului Suceava cu
Asociaţia „Suceava-Capitală culturală europeană”, cât şi cu Consiliul Judeţean
Suceava, care, în intervalul 2017-2022, va veni cu o cofinanţare de 2 milioane
de euro.