Din cauza creşterii
numărului de solicitări,
Program modificat pentru
eliberarea paşapoartelor
·
August este perioada în care la serviciul specializat se
înregistrează cele mi multe solicitări
Constantin Harasim,
prefectul de Suceava, a emis un ordin privind modificarea programului de lucru
al personalului Serviciului Public Comunitar pentru Eliberarea Paşapoartelor
Simple Suceava. „Din analiza statisticilor anilor anteriori, în luna august
se înregistrează cele mai multe solicitări din partea cetăţenilor pentru
eliberarea paşapoartelor simple electronice şi temporare”, a declarat Harasim.
Astfel, în scopul evitării aglomeraţiei, asigurării unor servicii civilizate şi
soluţionării cu operativitate a cererilor, în intervalul 3-28 august 2015, preluare
imaginilor şi documentelor la Sediul Serviciului se face zilnic între orele
08.00-19.00, iar la punctul de lucru mobil Rădăuţi, în fiecare marţi, între
08.00 şi 16.00. La sediul Serviciului, paşapoartele vor eliberate în zilele de
luni, marţi, joi şi vineri, între 08.30-16.30, iar miercuri între 08.30 şi
18.30.
În vederea eliberării
paşapoartelor, solicitanţii se pot programa on-line, de pe site-ul www.prefecturasuceava.ro. La sediul
Serviciului, în fiecare dimineaţă, pentru ziua în curs, în baza actului de
identitate, sunt distribuite bonuri cu numărul de ordine şi intervalul orar în
care solicitantul trebuie să revină cu documentele şi chitanţele achitate. Pentru
a se evita orice neînţelegere, o persoană va primi bon de ordine numai pentru
sine sau membri ai familia sale. Valabilitatea paşaportului simplu electronic
este de 5 ani, iar pentru minori cu vârsta sub 12 ani, aceasta este de 3 ani.
Termenul de eliberare a paşaportului este de 14 zile calendaristice, taxele
fiind 292 lei pentru documentele cu valabilitate de 5 ani şi, respectiv, de 266
lei, în cazul celor cu valabilitate 3 ani. Valabilitatea paşaportului simplu
temporar este de 12 luni, termenul de eliberare fiind între 2 ore şi 3 zile
lucrătoare, taxele însumând 222 lei.
Taxele se achită la orice
agenţie CEC din judeţ, iar cea de trezorerie la sediul Serviciului sau la
ghişeele de trezorerie din judeţ.