Vicii ascunse la podul în
reparaţii de peste râul Suceava, la Iţcani
Constructorii care fac reparaţii
la podul din Iţcani, de peste râul Suceava, ar putea să nu se încadreze în
graficul de execuţie asumat. Aceştia au semnalat ieri, în şedinţa de analiză de
la sediul Primăriei Suceava, că la infrastructura rutieră a podului au fost
depistate vicii ascunse, care trebuie remediate. „S-a făcut un referat, prin
care parcă au descoperit America, respectiv cât de corodat este podul, dar şi
prezenţa unor vicii ascunse, în condiţiile în care, potrivit normativelor,
acestea nu pot fi mai mult de 3-5%”, a declarat după şedinţă primarul Ion
Lungu.
O comisie a făcut verificări,
reprezentatul firmei constructoare precizând că s-au adoptat soluţii tehnice de
„pasivizare”, pentru că, „după desfacerea startului suport, s-au descoperit
armături care erau puţin corodate”. Lungu a recunoscut că intervenţiile cu
pricina sunt unele sensibile, reproşând, totuşi, că ritmul execuţiei este sub cel
de dorit. Edilul şef precizat că a făcut mai multe inspecţii la faţa locului,
prilej cu care a constatat că organizarea este proastă, iar forţa de muncă
insuficientă. Potrivit lui Lungu, datorită semafoarelor de introduse,
circulaţia auto nu a fost interzisă în totalitate, însă nerespectarea
graficului ar putea pune în pericol reabilitarea Pasajul CFR Iţcani, din cadrul
aceluiaşi proiect, care ar trebui să demareze pe 15 august. „Nu este aşa cum
ar trebui, adică forţă de muncă mai multă, să se lucreze cu eficienţă, şi să
ieşim cât mai repede de la lucrările de pe pod, în aşa fel încât să mergem mai
departe, la cele de la pasajul de peste calea
ferată”, a explicat Ion Lungu, primarul Sucevei. Reparaţiile
capitale la părţile de infrastructură şi suprastructură de la podul rutier de
peste râul Suceava şi pasajul CFR sunt cuprinse într-un proiectul cu finanţare
europeană de circa 8 milioane de euro. Prin implementarea acestuia, în Suceava sunt
reabilitate 10 artere de circulaţie, cea mai importantă fiind Bulevardul „George
Enescu”. Finalizate vor fi modernizările de pe DE 85, executate în prima etapă
a proiectului POR din anii trecuţi, străzile „Traian Vuia”, „Cernăuţi” şi
„Grigore Alexandru Ghica”, toate înspre Siret. Intervenţii au avut strada
„Universităţii”, vizate fiind şi două poduri de pe străzile „Cuza Vodă” şi
„Plevnei”, din cartierul Burdujeni. Finanţarea a fost obţinută din economiile
făcute în cadrul Programului Operaţional Regional(POR) 2007-2013.