14 iulie 2015


Vicii ascunse la podul în reparaţii de peste râul Suceava, la Iţcani 
Constructorii care fac reparaţii la podul din Iţcani, de peste râul Suceava, ar putea să nu se încadreze în graficul de execuţie asumat. Aceştia au semnalat ieri, în şedinţa de analiză de la sediul Primăriei Suceava, că la infrastructura rutieră a podului au fost depistate vicii ascunse, care trebuie remediate. „S-a făcut un referat, prin care parcă au descoperit America, respectiv cât de corodat este podul, dar şi prezenţa unor vicii ascunse, în condiţiile în care, potrivit normativelor, acestea nu pot fi mai mult de 3-5%”, a declarat după şedinţă primarul Ion Lungu.
O comisie a făcut verificări, reprezentatul firmei constructoare precizând că s-au adoptat soluţii tehnice de „pasivizare”, pentru că, „după desfacerea startului suport, s-au descoperit armături care erau puţin corodate”. Lungu a recunoscut că intervenţiile cu pricina sunt unele sensibile, reproşând, totuşi, că ritmul execuţiei este sub cel de dorit. Edilul şef precizat că a făcut mai multe inspecţii la faţa locului, prilej cu care a constatat că organizarea este proastă, iar forţa de muncă insuficientă. Potrivit lui Lungu, datorită semafoarelor de introduse, circulaţia auto nu a fost interzisă în totalitate, însă nerespectarea graficului ar putea pune în pericol reabilitarea Pasajul CFR Iţcani, din cadrul aceluiaşi proiect, care ar trebui să demareze pe 15 august. „Nu este aşa cum ar trebui, adică forţă de muncă mai multă, să se lucreze cu eficienţă, şi să ieşim cât mai repede de la lucrările de pe pod, în aşa fel încât să mergem mai departe, la cele de la pasajul de peste calea  ferată”, a explicat Ion Lungu, primarul Sucevei. Reparaţiile capitale la părţile de infrastructură şi suprastructură de la podul rutier de peste râul Suceava şi pasajul CFR sunt cuprinse într-un proiectul cu finanţare europeană de circa 8 milioane de euro. Prin implementarea acestuia, în Suceava sunt reabilitate 10 artere de circulaţie, cea mai importantă fiind Bulevardul „George Enescu”. Finalizate vor fi modernizările de pe DE 85, executate în prima etapă a proiectului POR din anii trecuţi, străzile „Traian Vuia”, „Cernăuţi” şi „Grigore Alexandru Ghica”, toate înspre Siret. Intervenţii au avut strada „Universităţii”, vizate fiind şi două poduri de pe străzile „Cuza Vodă” şi „Plevnei”, din cartierul Burdujeni. Finanţarea a fost obţinută din economiile făcute în cadrul Programului Operaţional Regional(POR) 2007-2013.