14 iulie 2015


Sindicaliştii din Primărie ameninţă cu greva generală  
·        Lucrătorii din administraţie  vor, printre altele, al 13-lea salariu, tichete şi prime de vacanţă, precum şi tichete  de masă.
·        Stabilirea creşterii salariale de 12% reprezintă „o batjocură”, aceasta fiind posibilă doar prin încadrarea în limita cheltuielilor  de personal prevăzute în bugetul aprobat.  
Sindicaliştii din administraţia publică locală ar putea declanşa procedura de strângere de semnături în vederea declanşării grevei generale, anunţă printr-un comunicat de presă, Lucian Cuseac, liderul sindicatului din Primăria municipiului Suceava, adăugând că mişcarea grevistă va avea loc la o dată care va fi stabilită după ce numărul legal de adeziuni la aceasta va fi adunat. Cuseac susţine că, deja, la nivelul administraţiei publice conflictul de muncă este declanşat, decizia fiind luată din cauză că Guvernul nu a respectat prevederile actelor normative care reglementează organizarea, în termen de 10 zile, a concilierii.
Potrivit lui Lucian Cuseac, pe 19 iunie, sindicatele naţionale au solicitat executivului din Capitală convocarea procedurii de conciliere, înaintând oficialilor guvernamentali şi o listă cu revendicări. Lucrătorii din administraţia publică solicită corelarea prevederilor Legii nr. 248/2010 privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice cu legislaţia specifică funcţiei publice şi aplicarea acestora în regim de urgenţă, în anul 2015. În acelaşi timp, sindicaliştii cer repunerea pe rol a unor drepturi suspendate, precum plata orelor suplimentare, premiilor, salariilor de merit, precum şi celui de al 13-lea salariu şi primei de vacanţă, acestea din urmă fiind abrogate. La acestea se adaugă, de asemenea, acordarea tichetelor de masă şi tichetelor de vacanţă. Nu în cele din urmă, printre revendicările membrilor de sindicat se numără deblocarea nivelului de salarizare în plată, pentru funcţii similare de la nivelul treptei 3 de salarizare din 2010 şi reintroducerea dreptului la negociere, prin eliminarea art.138 din Legea nr. 62/2010 a dialogului social. Cele 4 federaţii sindicale din administraţia publică „îşi exprimă profunda indignare şi nemulţumirea faţă de tratamentul sfidător şi discriminatoriu pe care guvernanţii îl manifestă în raport cu angajaţii din administraţia şi instituţiile publice locale”. Responsabilii acestora  susţin că adoptarea OUG nr. 27 din 30 iunie 2015 demonstrează „batjocura faţă de această categorie de personal” căreia i se stabileşte doar o creştere salarială de 12%, însă, şi aceasta, încadrată în limita cheltuielilor  de personal prevăzută în bugetul aprobat. „Prin urmare, această creştere salarială poate fi acordată doar în situaţia în care se vacantează posturi, prin plecarea personalului, sau se reduce numărul de personal din administraţia publică, care şi aşa este cu mult sub cele prevăzut de lege”, se subliniază în comunicatul de presă