Sindicaliştii din
Primărie ameninţă cu greva generală
·
Lucrătorii din administraţie vor, printre altele, al 13-lea salariu, tichete
şi prime de vacanţă, precum şi tichete
de masă.
·
Stabilirea creşterii salariale de 12% reprezintă „o
batjocură”, aceasta fiind posibilă doar prin încadrarea în limita cheltuielilor de personal prevăzute în bugetul aprobat.
Sindicaliştii din administraţia
publică locală ar putea declanşa procedura de strângere de semnături în vederea
declanşării grevei generale, anunţă printr-un comunicat de presă, Lucian
Cuseac, liderul sindicatului din Primăria municipiului Suceava, adăugând că
mişcarea grevistă va avea loc la o dată care va fi stabilită după ce numărul
legal de adeziuni la aceasta va fi adunat. Cuseac susţine că, deja, la nivelul
administraţiei publice conflictul de muncă este declanşat, decizia fiind luată
din cauză că Guvernul nu a respectat prevederile actelor normative care reglementează
organizarea, în termen de 10 zile, a concilierii.
Potrivit lui Lucian Cuseac, pe 19
iunie, sindicatele naţionale au solicitat executivului din Capitală convocarea
procedurii de conciliere, înaintând oficialilor guvernamentali şi o listă cu
revendicări. Lucrătorii din administraţia publică solicită corelarea
prevederilor Legii nr. 248/2010 privind salarizarea unitară a personalului
plătit din fonduri publice cu legislaţia specifică funcţiei publice şi
aplicarea acestora în regim de urgenţă, în anul 2015. În acelaşi timp,
sindicaliştii cer repunerea pe rol a unor drepturi suspendate, precum plata
orelor suplimentare, premiilor, salariilor de merit, precum şi celui de al
13-lea salariu şi primei de vacanţă, acestea din urmă fiind abrogate. La
acestea se adaugă, de asemenea, acordarea tichetelor de masă şi tichetelor de
vacanţă. Nu în cele din urmă, printre revendicările membrilor de sindicat se
numără deblocarea nivelului de salarizare în plată, pentru funcţii similare de
la nivelul treptei 3 de salarizare din 2010 şi reintroducerea dreptului la
negociere, prin eliminarea art.138 din Legea nr. 62/2010 a dialogului social.
Cele 4 federaţii sindicale din administraţia publică „îşi exprimă profunda
indignare şi nemulţumirea faţă de tratamentul sfidător şi discriminatoriu pe
care guvernanţii îl manifestă în raport cu angajaţii din administraţia şi
instituţiile publice locale”. Responsabilii acestora susţin că adoptarea OUG nr. 27 din 30 iunie
2015 demonstrează „batjocura faţă de această categorie de personal” căreia i se
stabileşte doar o creştere salarială de 12%, însă, şi aceasta, încadrată în
limita cheltuielilor de personal
prevăzută în bugetul aprobat. „Prin urmare, această creştere salarială poate
fi acordată doar în situaţia în care se vacantează posturi, prin plecarea
personalului, sau se reduce numărul de personal din administraţia publică, care
şi aşa este cu mult sub cele prevăzut de lege”, se subliniază în comunicatul
de presă.