Lucrările de reabilitare
a căii de rulare a podului de peste râul Suceava ar putea fi gata, în mare, la
sfârşitul săptămânii, s-a avansat ieri, la comandamentul pe teme de investiţii
de la sediul Primăriei municipiului Suceava. Vicerimarul Ovdiu Doreftei a
declarat că vor mai rămân de făcut intervenţii minore, însă circulaţia rutieră
urma să fie reluată la întreaga capacitate şi fără restricţii de tonaj. „Lucrurile
decurg conform aşteptărilor la cel mai important punct de investiţii, ca impact
asupra vieţii de zi cu zi, podul de peste apa Sucevei. Sperăm ca, la sfârşitul săptămânii, acesta să
fie redeschis pentru trafic, Vor mai fi de făcut unele amenajări minore,
dar acestea nu vor afecta traficul”, a
subliniat adjunctul şefului executivului local.
Doroftei spune că, de
săptămâna viitoare, vor începe lucrările de reabilitare acelui de al doilea
obiectiv important de pe traseu, pasarela de peste calea ferată de la Burdujeni.
În acest sens, CFR va trebui să întocmească un grafic cu orele între care se va
putea interveni la infrastructura podului, intervale în care reţeaua de medie
tensiune va fi decuplată. „Acolo avem o situaţie specială, dat fiind faptul că
pe sub pasarelă trece linia de medie tensiune de 27.000 kv, de aceea se va
lucra doar în anumite condiţii. Astfel, la infrastructură se pate interveni
doar în momentul în care se întrerupe tensiunea. Acesta lucru îl va face doar o firmă
specializată, autorizată, rămânând în sarcina executantului să o găsească”, a
precizat Ovidiu Doroftei.
Constructorii au demarat
intervenţiile pentru realinierea căii de rulare la nivelul iniţial, pe 8 iulie,
după ce, în urma viiturilor de acum 2 ani, respectiva platformă s-a lăsat, încovoindu-se.
De atunci, în mod alternativ, două dintre cele 4 benzi de circulaţie au fost indisponibilizate, traficul înspre şi despre Burdujeni desfăşurând-se pe câte un singur fir. Podul a
putut fi traversat doar de autovehicule de sub 7,5 tone şi autobuzele pentru
transportul în comun, chiar şi pentru acestea fiind impuse restricţii de
viteză. Pentru traficul greu s-a impus un ocol, fiind acesta dirijat prin
cartierul Iţcani, pe străzile „Gheorghe Doja” şi „Traian Vuia”. Reamintim că
podul de peste râul Suceava a avut de suferit de pe urma viiturilor din anii
2008 şi 2010. Lucrările de reparaţii amenajarea care face legătura între
cartierul Burdujeni şi restul reşedinţei de judeţ, au demarat pe 17 octombrie
2010, prima etapă încheindu-se în martie 2011. Constructorul a fost SCCF Group
Colas Iaşi, iniţial cea de a doua etapă a intervenţiilor fiind prevăzută a
demara în primăvara anului trecut. Pentru prima etapă, cea de reparare a
pilonului înclinat, s-au cheltuit circa
37 de milioane de lei(aproape 1 milion de euro), în cazul celei de a doua trebuind
a se aloca tot în jur de 1 milion de euro.