În scurt timp,
Platforma de la Diasil nu
va mai putea depozita resturile menajere din Suceava
·
În curs de avizare sunt platforme din afara localităţilor
urbane, iar procedurilor de mediu vor fi grăbite pe motiv de forţă majoră,
susţine şeful CJ, Cătălin Nechifor
·
„Nu putem să lăsăm lucrurile să scape de sub control şi
vom găsi orice altă soluţie care să nu afecteze populaţia”, declară viceprimarul
Sucevei, Ovidiu Doroftei
·
Comisariatul Regional al Gărzii de Mediu a atras atenţia că aplicarea soluţiei temporare de la
Diasil Service nu trebuie să depăşească câteva zile
Autorităţile judeţene şi
municipale suceavean sunt în căutarea unui teren care va permite depozitarea
temporară a deşeurilor menajere. Aceasta după ce rampa de la Botoşani a fost
închisă, iar cea nouă, ecologică, de la Moara, ar putea fi gata abia în
februarie 2014. Mai mult, Ministerul Mediului nu dat niciun răspuns
solicitărilor făcute de la nivel judeţean, în timp ce soluţia de depozitare pe
platforma de sortare din Iţcani a firmei Diasil Service este una neviabilă. „Nu
s-a primit niciun răspuns de la Ministerul Mediului, de aceea am întreprins noi
demersuri pentru a solicita clarificări şi alte amplasamente pe care le avem în
discuţie. Spaţiul de depozitare de la Diasil nu este suficient ca să ne rezolve această problemă pe care o
avem cu gunoiul menajer. Aceasta întrucât nu este un depozit propriu-zis, fiind
vorba doar despre o depozitare cu caracter temporar. Suntem în căutare de
soluţii pentru depozitarea cu caracter temporar, într-un spaţiu adecvat,
deoarece, la Diasil este în oraş”,
declară viceprimarul Sucevei, Ovidiu Doroftei. Adjunctul şefului
executivului municipal nu vrea nici măcar să admită că lucrurile vor scăpa de
sub control şi se va ajunge la situaţia în care resturile menajere nu vor putea
fi duse nicăieri, rămânând aruncate printre blocuri. „Nu-mi pot imagina că vom ajunge într-o
situaţie de genul acesta, pentru că nu putem să lăsa lucrurile să scape de sub
control. Vom găsi orice altă soluţie care să nu afecteze populaţia, de maniera
în care se întâmplă acum la Diasil”, a
explicat viceprimarul Ovidiu Doroftei.
Preşedintele Consiliului
Judeţean, Cătălin Nechifor, spune că sunt în curs de identificare spaţii de depozitare
în afara localităţilor urbane. Este obligatoriu ca un amplasament nou să fie
găsit în mai puţin de două săptămâni, întrucât platforma din Iţcani este una
neîncăpătoare şi, pe deasupra, organismele de mediu interzic descărcarea
gunoaielor pe un interval de timp îndelungat. Nechifor susţine că respectivele
terenuri există, accentuând că legislaţia în vigoare permite depozitarea
temporară, de la 6 luni până la 1 an, pe asemenea platforme, însă doar în
condiţiile autorizării de către autorităţile de mediu. „Acestea sunt în curs de
avizare la Agenţia pentru Protecţia Mediului şi Garda de Mediu, tocmai pentru a
ne acoperi din punct de vedere legal, iar gunoiul să fie dus într-un spaţiu
ne-urban, care să nu afecteze populaţia din municipiu”, a reliefat şeful
administraţie judeţene, Cătălin Nechifor, adăugând că procedurilor de mediu pot
fi grăbite pe motiv de forţă majoră, având vedere urgenţa cu care respectiva
problemă trebuie rezolvată.
Comisariatul Regional al
Gărzii de Mediu Suceava a atenţionat că punctul de
lucru din municipiul Suceava al Diasil Service deţine autorizaţie de mediu
pentru activitatea de tratare şi eliminare a deşeuri nepericuloase şi
recuperarea materialelor reciclabile sortate. Astfel, conform actului de
autorizare, pe amplasament este permisă depozitarea temporară a deşeurilor
menajere în vederea sortării, însă doar pentru un interval orar care nu
depăşeşte 24 de ore. „Comisariatul Regional
Suceava, luând în considerare împrejurările deosebite care au condus la această
situaţie - respectiv lipsa unei soluţii de eliminare finală a deşeurilor
menajere -, şi pentru a evita staţionarea deşeurilor în punctele de colectare
din municipiu, a atras atenţia că aplicarea acestei soluţii temporare nu
trebuie să depăşească câteva zile”, se specifică într-un comunicat semnat de
comisarul şef Diana Mihaela Găşpărel.