Pe întinse porţiuni,
Trei din cele cinci
drumuri modernizate sub administraţia Flutur sunt aproape de neutilizat
La trei din cele cinci
proiecte derulate de Consiliul Judeţean în mandatul preşedintelui Gheorghe
Flutur se întâlnesc grave deficienţe a
făcut public, ieri, într-o conferinţă de presă,
actualul şef al executivului judeţean, Cătălin Nechifor. „Există, din
nefericire, foarte multe lucrări executate cu deficienţe, nerespectări ale
proiectelor tehnice, zone degradate extrem de rapid”, a declarat Nechifor.
Potrivit noului preşedinte al Consiliului Judeţean, din totalul celor
cinci proiecte finanţate prin Programul Operaţional Regional în judeţul
Suceava, drumul judeţean DJ 109 D Dărmăneşti-Calafindeşti-Siret este afectat,
în acest moment, de cedări ale terasamentului şi alunecări de teren care au
determinat deplasări de carosabil şi deschideri ale rostului de pe axul
şoselei. Situaţia este destul de gravă în zona km 41+483, în care circulaţia se
desfăşoară cu greutate după ce în structura drumului au apărut craterele. „Noi
am făcut o expertiză tehnică, iar firma care a câştigat licitaţia de atunci
este într-o contra-expertiză, dar sperăm să soluţionăm destul de repede acest
diferend care există între Consiliul Judeţean Suceava şi constructor. Practic,
pe acest drum, care a costat foarte mult şi executat din fonduri europene, nu
putem să beneficiem de o siguranţă a traficului şi o normalitate deplasării
între localităţi”, a precizat Nechifor, adăugând că drumul este în garanţie
până în luna mai 2013 şi că se speră ca remedierile să aibă loc în această
vară. Nechifor a dat ca exemplu şi
drumul judeţean DJ 175 B Pojorîta-Rarău, în lungime de 15,8 km, şi a cărui
modernizare s-a făcut tot cu fonduri
europene în cadrul POR. Fiind un drum montan, cu grad mare de
dificultate, s-au identificat zone în care pietrele rostogolite de pe versanţi
au colmatat şanţurile, grohotişul ajungând şi pe carosabil. „Prin contractul
multianual de întreţinere drumuri judeţene, firma care a câştigat contractul intervine. Încercăm să
găsim o soluţie tehnică, pentru că, dacă nu găsim o soluţie rapidă, riscăm să
pierdem o porţiune foarte importantă din acest drum, în special pe cea de a doua treime în sus, respectiv în
zona înaltă a masivului Rarău”, relevă şeful administraţiei judeţene, menţionând
că garanţia drumului expiră al finele lui octombrie 2013. Cea mai gravă
situaţie se întâlneşte la drumul judeţean DJ 174 Vatra Dornei-Şaru
Dornei-Panaci, modernizat pe 22 km, cu finanţare europeană, prin acelaşi
Program Operaţional Regional. La acesta soluţia tehnică adoptată s-a bazat pe
turnarea de beton, în prezent porţiuni întinse de carosabil fiind degradate. „Suntem
într-o analiză tehnică cu experţi din cadrul Direcţiei de Drumuri şi Poduri, în
sensul de a găsi soluţii. Garanţia expiră pe 12 noiembrie 2012 şi va trebui să
ne mişcăm foarte repede, în aşa fel încât, pe parcursul acestei veri, firmele
care au câştigat respectivele licitaţii să poată interveni pentru remedieri”, a
iterat Cătălin Nechifor, precizând că arată încă bine drumurile judeţene DJ 290
Salcea-Vereşti-Roşcani, a cărei garanţie a expirat, iar recepţia finală urmează
să se facă zilele acestea, precum şi DJ 280 S Dolhasca-Probota, cu garanţie
până în noiembrie 2012).