27 iulie 2012


Pe întinse porţiuni,
Trei din cele cinci drumuri modernizate sub administraţia Flutur sunt aproape de neutilizat    
La trei din cele cinci proiecte derulate de Consiliul Judeţean în mandatul preşedintelui Gheorghe Flutur se întâlnesc grave deficienţe  a făcut public, ieri, într-o conferinţă de presă,  actualul şef al executivului judeţean, Cătălin Nechifor. „Există, din nefericire, foarte multe lucrări executate cu deficienţe, nerespectări ale proiectelor tehnice, zone degradate extrem de rapid”, a declarat Nechifor.
Potrivit noului preşedinte al Consiliului Judeţean, din totalul celor cinci proiecte finanţate prin Programul Operaţional Regional în judeţul Suceava, drumul judeţean DJ 109 D Dărmăneşti-Calafindeşti-Siret este afectat, în acest moment, de cedări ale terasamentului şi alunecări de teren care au determinat deplasări de carosabil şi deschideri ale rostului de pe axul şoselei. Situaţia este destul de gravă în zona km 41+483, în care circulaţia se desfăşoară cu greutate după ce în structura drumului au apărut craterele. „Noi am făcut o expertiză tehnică, iar firma care a câştigat licitaţia de atunci este într-o contra-expertiză, dar sperăm să soluţionăm destul de repede acest diferend care există între Consiliul Judeţean Suceava şi constructor. Practic, pe acest drum, care a costat foarte mult şi executat din fonduri europene, nu putem să beneficiem de o siguranţă a traficului şi o normalitate deplasării între localităţi”, a precizat Nechifor, adăugând că drumul este în garanţie până în luna mai 2013 şi că se speră ca remedierile să aibă loc în această vară.  Nechifor a dat ca exemplu şi drumul judeţean DJ 175 B Pojorîta-Rarău, în lungime de 15,8 km, şi a cărui modernizare   s-a făcut tot cu fonduri europene în cadrul POR.   Fiind un drum montan, cu grad mare de dificultate, s-au identificat zone în care pietrele rostogolite de pe versanţi au colmatat şanţurile, grohotişul ajungând şi pe carosabil. „Prin contractul multianual de întreţinere drumuri judeţene, firma care  a câştigat contractul intervine. Încercăm să găsim o soluţie tehnică, pentru că, dacă nu găsim o soluţie rapidă, riscăm să pierdem o porţiune foarte importantă din acest drum, în special  pe cea de a doua treime în sus, respectiv în zona înaltă a masivului Rarău”, relevă şeful administraţiei judeţene, menţionând că garanţia drumului expiră al finele lui octombrie 2013. Cea mai gravă situaţie se întâlneşte la drumul judeţean DJ 174 Vatra Dornei-Şaru Dornei-Panaci, modernizat pe 22 km, cu finanţare europeană, prin acelaşi Program Operaţional Regional. La acesta soluţia tehnică adoptată s-a bazat pe turnarea de beton, în prezent porţiuni întinse de carosabil fiind degradate. „Suntem într-o analiză tehnică cu experţi din cadrul Direcţiei de Drumuri şi Poduri, în sensul de a găsi soluţii. Garanţia expiră pe 12 noiembrie 2012 şi va trebui să ne mişcăm foarte repede, în aşa fel încât, pe parcursul acestei veri, firmele care au câştigat respectivele licitaţii să poată interveni pentru remedieri”, a iterat Cătălin Nechifor, precizând că arată încă bine drumurile judeţene DJ 290 Salcea-Vereşti-Roşcani, a cărei garanţie a expirat, iar recepţia finală urmează să se facă zilele acestea, precum şi DJ 280 S Dolhasca-Probota, cu garanţie până în noiembrie 2012).