27 iulie 2012


Bilanţ la
7 ani, 2 luni şi 26 de zile
·        Am zis că pot să fiu înţelept, să nu repet greşelile altora, să mă lupt cu politicul şi cu alte structuri, astfel ca profesia de medic veterinar să nu mai fie călcată în picioare”, a declarat ieri, dr. Petrea Dulgheru, director executiv al DSVSA
·        „Sunt foarte mulţumit şi bucuros că am pus umărul la modernizarea activităţii sanitar-veterinare şi promovarea profesiei”, a subliniat Dulgheru
Şeful Direcţiei Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor Suceava, dr. Petrea Dulgheru, şi-a făcut bilanţul la 7 ani, două luni şi 26 de zile. Dulgheru(PDL) a declarat ieri, într-o conferinţă de presă, că, deşi iniţial a avut unele reţineri, până la urmă a preluat conducerea instituţiei pe 27 mai 2005, după susţinerea unui concurs la Bucureşti. „Înainte de accepta să merg la examen, pentru ocuparea postului de director executiv al DSVSA Suceava, am meditat mult, vreo 8 luni, deoarece mie, la Vatra Dornei, nu-mi lipsea nimic. Eram medic privat, apreciat, iar activitatea şi viaţa de zi cu zi curgea liniştit, pe cea mai frumoasă vale din România, Valea Bistriţei, împreună cu familia şi cei dragi, la o distanţă de 110 km de Suceava. După 8 luni de meditaţie, m-am hotărât şi am zis că vin să demonstrez, după o experienţă de 30 de ani, că pot să fiu înţelept, să nu repet greşelile altora, să mă lupt cu politicul şi cu alte structuri, astfel ca profesia de medic veterinar să nu mai fie călcată în picioare, să fie o profesie care se ocupă de sănătatea animalelor, respectată şi bine plătită, la fel ca în Uniunea Europeană”, a spus  directorul executiv al DSVSA, menţinând că, în acest sens, s-a bazat pe statutul de funcţionat public, precum şi pe cei doi adjuncţi neînregimentaţi politic, Vasile Semeniuc şi Dănuţ Botezan.  Petrea Dulgheru spune că acţionat în cinci mari direcţii, respectiv pe măsurile urgente pentru aderarea la UE; investiţii în sediul DSVSA şi circumscripţiilor sanitar-veterinare, modernizarea laboratorului şi dotarea cu mijloace de transport; asanarea focarelor de boli la animale şi prevenirea transmiterii la om;  întărirea siguranţei alimentelor de origine animală şi non animală; promovarea profesiei, ridicarea actului medical veterinar şi respectarea  deontologiei profesionale. „Împreună cu echipa, cu toţi colegii, derulând filmul celor 7 ani, gândindu-mă de unde am plecat, ne dăm seamă că, cu mari eforturi, am realizat lucruri extraordinare în judeţul Suceava. Din punct de vedere al activităţii manageriale şi profesionale sunt foarte mulţumit şi bucuros că am pus umărul la modernizarea activităţii sanitar-veterinare şi promovarea profesiei”, a subliniat Dulgheru. În final, directorul executiv al DSVSA a ţinut să precizeze că doreşte să-şi continue munca şi că va nu va pleca din funcţie decât în condiţiile legale. „Funcţia de director este trecătoare, iar eu nu ţin şi nu am ţinut niciodată de această funcţie. O pot părăsi oricând, dar în condiţii legale”, a explicat dr. Petrea Dulgeru, director executiv al Direcţiei Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor Suceava.