Denivelarea podului de pe
Suceava, afectat de viituri, va fi umplută cu asfalt
·
Deşi unul dintre piloni a necesitat intervenţii de
consolidare, proiectantul susţine că volumul suplimentar de adaos nu va afecta
structura de rezistenţa a obiectivului
·
Cu toate că pare mai facilă, noua soluţie va înghiţi
aceleaşi fonduri ca şi varianta ridicării întregii căi de rulare la nivelul
iniţial
Proiectantul a dat varianta finală pentru cea de a
doua etapă de consolidare a podului de peste râul Suceava, grav afectat de
viiturile din vara lui 2010, a anunţat ieri, primarul municipiului Suceava, Ion
Lungu. Edilul şef a declarat că a fost
abandonată strategia de aliniere la nivelul iniţial a căii de rulare „lăsate”,
înălţarea acesteia urmând a se face prin umplere. Lungu spune că proiectantul
şi arhitecţii s-au exprimat pentru această soluţie, structura de rezistenţa
podului cu pricina permiţând această încărcare „cu asfalt suplimentar”. Ocupantul fotoliului din Areni informează că,
deocamdată, circulaţia nu va fi afectată, întrucât intervenţiile vor debuta cu
lucrări auxiliare. Pe parcurs, concomitent cu unele restricţiile de trafic, se
va prefera lucrul de după amiază sau pe timpul nopţii. „Se
va începe cu partea de jos, respectiv cu acele consolidări laterale. Unele
dintre ele au fost făcute şi anul trecut, dar mai sunt tencuieli şi alte
lucrări auxiliare. Am atras atenţia foarte ferm pentru ca, atunci când vom
demara lucrările efective la căile de rulare de pe pod, să fie stabilite,
împreună cu Poliţia Rutieră, eventualele restricţii de circulaţie. După mine,
lucrările ar trebui făcute pe timp de noapte sau după amiază, atunci când
traficul este mai redus”, reliefează şeful administrativului municipal. Lungu
conţine că nu se ştie dacă noua soluţie este una mai avantajoasă financiar,
însă, cu siguranţă, acestea are darul de nu a fi de complexitatea celei dintâi.
„Pentru aducerea la nivel, Nu mai sunt necesare macarale de mare tonaj, greu
deplasabile, care necesitau montaj îndelungat şi special. Poate, doar şi din acest
punct de vedere, costurile pot fi mai reduse”, a conchis Ion Lungu.
Lucrările de reparaţii la podul rutier de peste
râul Suceava, amenajare care face legătura între cartierul Burdujeni şi restul
reşedinţei de judeţ, au demarat pe 17 octombrie 2010, prima etapă încheindu-se
în martie 2011. Constructorul a fost SCCF Group Colas Iaşi, cea de a doua etapă
a intervenţiilor fiind prevăzută, iniţial, a începe în primăvara anului trecut.
Aceste din urmă lucrări trebuiau să includă, printre altele, consolidarea
infrastructurii şi alinierea la calea de rulare a porţiunii încovoiate a
podului. Pentru prima etapă, de repararea pilonului înclinat, s-au
cheltuit circa 37 de milioane de
lei(aproape 1 milion de euro). Potrivit declaraţiilor de la cea vreme a
primarului Ion Lungu, cea de a doua etapă ar fi urmat să încgită tot ţn jur de
1 milion de euro.