06 ianuarie 2010


Pensionarii buni platnici cer primarului Ion Lungu să le netezească drumul înspre cimitirul din Dealul Cetăţii
Sute suceveni, în general, vârstnici s-au aşezat ieri, la coadă, la ghişeele primăriei, pentru a-şi onora obligaţiile fiscale către bugetul local. Fiind prima zi de lucru cu publicul din acest an, unii dintre ei au venit să plătească doar ca să scape de o grijă, alţii deoarece vor să beneficieze de bonusul de 10% la achitarea anticipată, în timp ce o serie de suceveni aveau treabă cu taxe de timbru, taxe pentru radieri de autoturisme ori pentru un nou act de identitate. Aceştia din urmă, deşi uşor agitaţi, au fost, totuşi, răbdători, să ajungă, în cele din urmă, în faţa casieriei. Pe de altă parte, chestionaţi de noi, unii dintre plătitori s-au arătat nemulţumiţi de alocarea fondurilor adunate în vistieria municipală, remarcând starea nu tocmai bună drumurilor şi prezenţa, pe străzi şi la buncărele de gunoi, a atelajelor hipo. Contribuabilii respectivi cer orientarea banilor înspre grădiniţe şi şcoli, locuri de joacă pentru copii, solicitându-se, inclusiv, repararea drumului înspre cimitir. Nu au lipsit şi laudele aduse edilului şef, Ion Lungu fiind considerat cel mai bun administrator al Sucevei.
Le-am cerut celor care stăteau la rând să ne răspundă la întrebările următoare:
· De ce aţi venit tocmai în prima zi să achitaţi impozitele şi taxele locale?
· V-aţi gândit să profitaţi de reducerea de 10% pentru onorarea în avans a obligaţiilor?
· Sunteţi mulţumit de modul în care primăria cheltuieşte banii adunaţi de la populaţie?
· În ce direcţie credeţi că ar ftrebuie orientate sumele plătite de către suceveni?
Petrică Savanciuc:
„Pensionar fiind, ştiu că îmi achit datoriile faţă de stat şi, cu ce îmi mai rămâne după aceea, sunt liber, liniştit şi pot să îmi rezolv toate problemele, fără să mă apese conştiinţa că am rămas dator. Nu neapărat am venit să profit de acea reducere, însă şi acesta este un motiv. De când sunt în oraş plătesc în primele zile ale lunii ianuarie. Sincer să fiu, nu aş putea să mă exprim în legătură cu folosirea banilor. Dacă ar fi să îmi expun punctul propriu de vedere, zic că nu sun prea bine utilizaţi, dar, deocamdată, mă abţin să comentez mai mult. Cu banii strânşi, am dori, cel puţin, să ne bucurăm de străzi, pentru că ne distrugem maşinile, sănătatea şi umplem spitalele. Dacă am putea să mergem în condiţii civilizate, ca într-un stat european, parcă inima noastră ar fi mai aproape de edili Cum să devenim un oraş european, când avem căruţe cu cai, care trec pe la buncăre şi împrăştie gunoaiele?”.
Eleonora Cîrlig:
„În fiecare an vin în prima zi în care începe să se plătească. Plătesc, am şi o reducere de 10%, ceea ce este bine. Această diminuare este forte bine venită, am scăpat de o grijă şi, după aceea ştiu, cum să îmi împart banii. Sunt pensionară şi nu vreau să rămân cu datorii. Sunt şi nemulţumită, pentru că prea mult se cheltuieşte pe nimicuri. Anul trecut a fost acel tren aiurea şi oul acela. Ce am eu din acel ou? Am dori să se facă acest drum înspre cimitir. Este nenorocire, bătrânii mergând pe trotuar, fiindcă nu sunt trotuare. Primăria ar trebui să se ocupe de curăţenia oraşului şi de oamenii care aruncă gunoaiele pe jos”.
Luminiţa Ciubotariu:
„Vin de fiecare dată la început de an să îmi plătesc impozitele, pentru că vreau să îmi iau de o grijă. Nu prea sunt mulţumită, însă, de felul cum sunt folosiţi banii noştri, pentru că se fac prea multe minuni în oraşul ăsta şi nu ceea ce trebuie. În primul rând, am vrea să se facă străzile şi locuri de joacă pentru copii. Astea sunt principalele lucruri, dar şi alte priorităţi”.
Viorica Nechiforiuc:
„Aşa plătim în fiecare an, pentru că vrem să ne achităm de sarcini. Pentru noi, ca pensionari, este importantă şi reducerea de 10%. Sunt foarte mulţumită de felul în care primăria alocă banii de la populaţie, pentru că avem un primar foarte bun. Totuşi, am dori să se aibă grijă de grădiniţe şi de şcoli”.
Mihai Ursu:
„Am venit să plătesc pentru radierea unei maşini, iar în ceea ce priveşte reducerea la plata anticipată, mă mai gândesc, o să mai văd. Banii strânşi de la populaţie ar trebui să fie investiţi, dar nu pot să vă spun unde. Eu sunt mic, există alţii care pot să hotărască”.
No comment:
„Am venit pentru alt gen probleme, nu pot să spun, însă stau la rând. Am plăti deja, sunt cu taxele şi impozitele la zi. Primăria ar trebui să acopere găurile din asfalt să nu se strice maşinile, precum şi în alte direcţii. După ce se face oleacă de asfalt, ne trezim că se sparge o conductă, se rupe un cablu. Nu se lucrează cu cap”.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu