Taximetria nu mai este o afacere rentabilă
· Dacă anul trecut se înregistrau două-trei cereri pe un loc de taxi, la ultima procedură derulată de primărie la 19 autorizaţii disponibile au aspirat tot pe atâţia amatori
Zilele acestea, municipalitatea suceveană a finalizat o nouă procedură de atribuire, potrivit unei hotărâri a deliberativului local, a autorizaţiilor de transport persoane în regim taxi. În urma acesteia, numărul maxim de autorizaţii din reşedinţa de judeţ rămâne neschimbat, respectiv de 370, iniţial cele 7 locuri vacante scoase la bătaie fiind „vacantate” ca urmare a faptului că şoferii în cauză au găsit de cuviinţă să renunţe la activitatea în cauză. Ulterior, încă 12 persoane s-au gândit să iasă din sistem, comisia de atribuind, în final, 19 de astfel de documente. „Noutatea este că pentru aceste 19 autorizaţii nu a fost aşa mare bătaie ca în anul anterior, solicitanţii fiind tot în acelaşi număr. Dacă la procedurile trecute aveam câte două-trei cereri pe un loc de taxi, în acest an a fost cererea şi locul. Motivul constă în aceea că activitatea de taxi nu mai la fel de rentabilă ca altcândva”, relevă adjunctul şefului executivului sucevean, adăugând că o parte din retraşi s-au orientat înspre alte slujbe. Pe de altă parte, alţii dintre ei au maşini prea vechi, iar capacitatea financiară personală nu se ridică la nivelul reclamat de costurile înlocuirii autoturismului mai vechi de 10 ani cu unul nou sau cu altul cu mai puţin de 5 ani de viaţă. Totuşi, la această ultimă procedură s-a înscris şi o societate proaspăt înfiinţată, cu două taximetre, solicitantul declarând că este mulţumit dacă, din încasările făcute, va putea asigura salariul lunar a câtorva oameni. Viceprimarul Lucian Harşovschi mai arată că atribuirea are la bază mai multe criterii, precum cele referitoare la vechimea autoturismului, calificarea acestuia în conformitate cu normele de poluare „euro”, volumul portbagajului, gradul de confort şi siguranţă, precum şicel referitor la vechimea transportatorului în acest domeniu. Atribuirea autorizaţiilor s-a făcut cu acordul asociaţiilor profesionale existente, cele 370 de autoturisme asigurând şi minimul de taximetre necesare pe timp de noapte.
· Dacă anul trecut se înregistrau două-trei cereri pe un loc de taxi, la ultima procedură derulată de primărie la 19 autorizaţii disponibile au aspirat tot pe atâţia amatori
Zilele acestea, municipalitatea suceveană a finalizat o nouă procedură de atribuire, potrivit unei hotărâri a deliberativului local, a autorizaţiilor de transport persoane în regim taxi. În urma acesteia, numărul maxim de autorizaţii din reşedinţa de judeţ rămâne neschimbat, respectiv de 370, iniţial cele 7 locuri vacante scoase la bătaie fiind „vacantate” ca urmare a faptului că şoferii în cauză au găsit de cuviinţă să renunţe la activitatea în cauză. Ulterior, încă 12 persoane s-au gândit să iasă din sistem, comisia de atribuind, în final, 19 de astfel de documente. „Noutatea este că pentru aceste 19 autorizaţii nu a fost aşa mare bătaie ca în anul anterior, solicitanţii fiind tot în acelaşi număr. Dacă la procedurile trecute aveam câte două-trei cereri pe un loc de taxi, în acest an a fost cererea şi locul. Motivul constă în aceea că activitatea de taxi nu mai la fel de rentabilă ca altcândva”, relevă adjunctul şefului executivului sucevean, adăugând că o parte din retraşi s-au orientat înspre alte slujbe. Pe de altă parte, alţii dintre ei au maşini prea vechi, iar capacitatea financiară personală nu se ridică la nivelul reclamat de costurile înlocuirii autoturismului mai vechi de 10 ani cu unul nou sau cu altul cu mai puţin de 5 ani de viaţă. Totuşi, la această ultimă procedură s-a înscris şi o societate proaspăt înfiinţată, cu două taximetre, solicitantul declarând că este mulţumit dacă, din încasările făcute, va putea asigura salariul lunar a câtorva oameni. Viceprimarul Lucian Harşovschi mai arată că atribuirea are la bază mai multe criterii, precum cele referitoare la vechimea autoturismului, calificarea acestuia în conformitate cu normele de poluare „euro”, volumul portbagajului, gradul de confort şi siguranţă, precum şicel referitor la vechimea transportatorului în acest domeniu. Atribuirea autorizaţiilor s-a făcut cu acordul asociaţiilor profesionale existente, cele 370 de autoturisme asigurând şi minimul de taximetre necesare pe timp de noapte.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu