16 ianuarie 2010


Din cauza lipsei de bani de la Direcţia de Asistenţă Socială
Persoanele cu handicap nu mai primesc certificatele de grad la domiciliu
· În Suceava certificatele ridică de la sediul Direcţiei, iar în judeţ de la primării
Instituţiile din subordinea Consiliului Judeţean strâng cureaua pentru a face faţă crizei economice. Este şi exemplul Direcţiei Generale de Asistenţă şi Protecţia Drepturilor Copilului la care măsurile de austeritate financiară sunt foarte dure. Astfel, spre exemplu, instituţia s-a văzut obligată să renunţe la contractul cu Compania Naţională „Poşta română” în vederea trimiterii scrisorilor recomandate la domiciliul beneficiarilor serviciilor de asistenţă şi protecţie. Surse din cadrul DGAPDC spun că este şi cazul remiterii certificatelor de încadrare într-un grad cu handicap, iniţial acestea fiind înmânate personal, de către poştaş, celor care au solicitat eliberarea lor. Cheltuiala pentru un sigur certificat emis şi dus acasă se ridica la nu mai puţin de 5 lei, în fiecare lună la comisia de expertiză medicală a minorilor fiind întocmite, în medie, 200 de asemenea documente. În vederea eliminării acestui inconvenient financiar, acum părinţii sau însoţitorii copiilor cu dizabilităţi din municipiul Suceava îşi ridică certificatele de la sediul Direcţiei. Pentru restul localităţilor judeţului, certificatele de încadrare sunt înmânate responsabililor cu asistenţa socială de la primării, aceştia din urmă având grijă ca documentele să ajungă la beneficiari.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu