De la 1 iulie,
Microbuzele maxi-taxi vor
fi scoase de pe trasee
·
Autorităţile locale aşteptă răspunsul TPL cu privire la
acoperirea în integralitate a traseelor, însă cert este că nu există vreun proiect
de hotărâre privind prelungirea contractelor.
·
"În măsura în care societatea se poate descurca fără
acest transport complementar, nu am nimic împotriva neprelungirii
contractelor", a declarat Ion Lungu, primarul Sucevei.
După două
amânări succesive, începând cu jumătatea anului 2016, municipiul Suceava ar
putea pune capăt transportului de călători
în comun în regim maxi-taxi. Cu toate că
prelungirea contractelor cu operatorii privaţi este valabilă până pe 30 iunie,
pe ordinea de zi a şedinţei Consiliului Local nu este propus vreun proiect de
hotărâre pentru un supliment de încă 6 luni. Ion Lungu, primarul municipiului
Suceava, spune că acordarea a repetată a dreptului de efectuare a transportului
de călători de către firmele private s-a făcut pe baza implementării
proiectului cu finanţare nerambursabilă europeană de dotare cu 40 de autobuze
electrice a parcului auto al societăţii de transport public local TPL.
Din
păcate, procedurile de depunere a cererii de finanţare s-au împotmolit pe drum,
iar aceasta s-a întâmplat din cauze care nu ţin de autorităţile locale. "Este
o problemă delicată. Noi am spus că este ultima prelungire pe care o facem, în
ideea că se vor putea depune proiectele europene. Acestea continuă să întârzie,
iar dacă estimam să depunem proiectul până la jumătatea anului 2017, acest
lucru nu s-a întâmplat. Vrem să depunem documentele strategice, în avans, până
pe 27 august, şi tragem speranţa să semnăm contractul de finanţare până pe 29
decembrie. Ca atare, vom avea o întârziere de jumătate de an", reliefează
ocupantul fotoliului administrativ din Areni. Potrivit
edilului-şef, printr-o adresă oficială, autorităţile municipale au cerut
conducerii TPL să se pronunţe asupra utilităţii continuării prestării
serviciului complementar de către operatorii particulari de transport persoane.
"Ultimul cuvânt îl are de spus conducerea TPL. În măsura în care
societatea se poate descurca fără acest transport complementar, nu am nimic
împotriva neprelungirii contractelor. În concluzie, vom avea o discuţie cu cei
de la TPL, care sunt în măsură să spună dacă se pot descurca sau nu. Însă, în
condiţiile în care nu există niciun proiect de hotărâre de prelungire,
microbuzele maxi-taxi vor ieşi de pe trasee", a explicat Ion Lungu,
primarul municipiului Suceava.
·
Transportul maxi taxi este efectuat pe 5 trasee, de către
4 operatori privaţi, contractele pe 5 ani expirând încă 1 de la iulie 2016.
La finele
săptămânii trecute, viceprimarul Lucian Harşovschi era de părere că încă o
prelungire ar fi totuşi necesară. "În
condiţiile în care nu vin autobuzele noi, o soluţie ar fi încă prelungire, însă
nu doar până la sfârşitul anului 2017, când se va pune punct acestui tip de
transport", explica Lucian Harşovschi, adjunctul şefului executivului
sucevean. În municipiul Suceava,
transportul maxi taxi este efectuat pe 5 trasee, de către 4 operatori privaţi,
respectiv de Trans DMV Europa, Sory&Nel, Euro Tip şi Family. Contractele cu
transportatorii particulari de persoane au fost încheiate pentru o perioadă de
5 ani, acestea expirând la 1 iulie 2016. Însă, înaintea expirării, printr-o
adresă, firmele care fac transport în regim maxi-taxi au cerut Primăriei şi
Consiliului Local să analizeze şi să aprobe prelungirea contractelor cu 2 ani
şi jumătate. Atunci s-a aprobat o prelungire cu jumătate de an, după care în
decembrie trecut s-a dat o perioadă de graţiei de încă 6 luni. De fiecare dată,
societatea de transport public local TPL, deţinătorul contractului pentru transportul
regulat cu autobuze şi autobuze de capacitate redusă, şi la care unic acţionar
este municipiul Suceava, a transmis Consiliului Local şi Primăriei că „până la
achiziţionarea autobuzelor electrice nu are posibilitatea de a asigura
necesitatea de transport public din municipiu”.