13 iunie 2017

De la 1 iulie,
Microbuzele maxi-taxi vor fi scoase de pe trasee  
·        Autorităţile locale aşteptă răspunsul TPL cu privire la acoperirea în integralitate a traseelor, însă cert este că nu există vreun proiect de hotărâre privind prelungirea contractelor.
·        "În măsura în care societatea se poate descurca fără acest transport complementar, nu am nimic împotriva neprelungirii contractelor", a declarat Ion Lungu,         primarul Sucevei.
După două amânări succesive, începând cu jumătatea anului 2016, municipiul Suceava ar putea pune capăt  transportului de călători în comun în regim maxi-taxi.  Cu toate că prelungirea contractelor cu operatorii privaţi este valabilă până pe 30 iunie, pe ordinea de zi a şedinţei Consiliului Local nu este propus vreun proiect de hotărâre pentru un supliment de încă 6 luni. Ion Lungu, primarul municipiului Suceava, spune că acordarea a repetată a dreptului de efectuare a transportului de călători de către firmele private s-a făcut pe baza implementării proiectului cu finanţare nerambursabilă europeană de dotare cu 40 de autobuze electrice a parcului auto al societăţii de transport public local TPL. 
Din păcate, procedurile de depunere a cererii de finanţare s-au împotmolit pe drum, iar aceasta s-a întâmplat din cauze care nu ţin de autorităţile locale. "Este o problemă delicată. Noi am spus că este ultima prelungire pe care o facem, în ideea că se vor putea depune proiectele europene. Acestea continuă să întârzie, iar dacă estimam să depunem proiectul până la jumătatea anului 2017, acest lucru nu s-a întâmplat. Vrem să depunem documentele strategice, în avans, până pe 27 august, şi tragem speranţa să semnăm contractul de finanţare până pe 29 decembrie. Ca atare, vom avea o întârziere de jumătate de an", reliefează ocupantul fotoliului administrativ din Areni.   Potrivit edilului-şef, printr-o adresă oficială, autorităţile municipale au cerut conducerii TPL să se pronunţe asupra utilităţii continuării prestării serviciului complementar de către operatorii particulari de transport persoane. "Ultimul cuvânt îl are de spus conducerea TPL. În măsura în care societatea se poate descurca fără acest transport complementar, nu am nimic împotriva neprelungirii contractelor. În concluzie, vom avea o discuţie cu cei de la TPL, care sunt în măsură să spună dacă se pot descurca sau nu. Însă, în condiţiile în care nu există niciun proiect de hotărâre de prelungire, microbuzele maxi-taxi vor ieşi de pe trasee", a explicat Ion Lungu, primarul municipiului Suceava.
·        Transportul maxi taxi este efectuat pe 5 trasee, de către 4 operatori privaţi, contractele pe 5 ani expirând încă 1 de la iulie 2016.

La finele săptămânii trecute, viceprimarul Lucian Harşovschi era de părere că încă o prelungire ar fi totuşi necesară.  "În condiţiile în care nu vin autobuzele noi, o soluţie ar fi încă prelungire, însă nu doar până la sfârşitul anului 2017, când se va pune punct acestui tip de transport", explica Lucian Harşovschi, adjunctul şefului executivului sucevean.  În municipiul Suceava, transportul maxi taxi este efectuat pe 5 trasee, de către 4 operatori privaţi, respectiv de Trans DMV Europa, Sory&Nel, Euro Tip şi Family. Contractele cu transportatorii particulari de persoane au fost încheiate pentru o perioadă de 5 ani, acestea expirând la 1 iulie 2016. Însă, înaintea expirării, printr-o adresă, firmele care fac transport în regim maxi-taxi au cerut Primăriei şi Consiliului Local să analizeze şi să aprobe prelungirea contractelor cu 2 ani şi jumătate. Atunci s-a aprobat o prelungire cu jumătate de an, după care în decembrie trecut s-a dat o perioadă de graţiei de încă 6 luni. De fiecare dată, societatea de transport public local TPL, deţinătorul contractului pentru transportul regulat cu autobuze şi autobuze de capacitate redusă, şi la care unic acţionar este municipiul Suceava, a transmis Consiliului Local şi Primăriei că „până la achiziţionarea autobuzelor electrice nu are posibilitatea de a asigura necesitatea de transport public din municipiu”.