08 ianuarie 2013


Primăria Suceava cere liber la angajarea de medici pentru unităţile şcolare
·        „Există anomalii, un medic trebuind să asigure asistenţă sanitară la 3 şcoli sau, mai rău, un asistent medical ocupându-se de două unităţi şcolare”, declară primarul Ion Lungu.
Primăria municipiului Suceava se va adresa Ministerului Sănătăţii pentru a se lămuri dacă derogarea privind deblocarea unor posturi se referă şi la personalul specializat în medicină şcolară. Primarul Ion Lungu a declarat că multe dintre unităţile de învăţământ din reşedinţa de judeţ nu sunt acoperite cu asistenţă medicală şcolară obligatorie, precizând că bugetul local ar putea suporta financiar angajarea şi a altor cadre medicale. „Există anomalii, un medic trebuind să asigure asistenţă sanitară la 3 şcoli sau, mai rău, un asistent medical ocupându-se de două unităţi şcolare. Dacă se întâmplă o urgenţă în şcoală, cadrul medical se poate afla la o altă şcoală sau la o grădiniţă. Nu ne dau banii afară din casă,  însă Primăria ar mai avea posibilitatea să suporte nişte salarii pentru medici şi asistenţi medicali”, a explicat şeful executivului local, Ion Lungu. O fundamentare  a necesarului de personal medical de medicină şcolară generală şi dentară va fi făcută de către medicii Tiberiu Brădăţan şi Liviu Cîrlan, membri ai Consiliului Local. Recent, Autorităţile sucevene au prelungit contractul pentru asigurarea fondurilor necesare acoperirii cheltuielilor de personal aferente medicilor, stomatologilor, asistenţilor medicali, precum şi a cheltuielilor cu medicamente şi materiale  sanitare din cabinetele de pe lângă unităţile şcolare. Contractul a fost valabil până la 31 decembrie, prelungire intervenind pentru o perioadă de o lună, respectiv până la aprobarea bugetului de stat pe 2013. „La momentul respectiv, adică după aprobarea bugetului de stat pe 2013, Ministerul Sănătăţii, prin Direcţia de Sănătate Publică, ne va comunica şi suma necesară pentru asigurarea acestor cheltuieli de funcţionare a cabinetelor de medicină şcolară”, a subliniat primarul Ion Lungu.  Începând cu 1 iulie 2009, la Primăria municipiului Suceava  a fost înfiinţat compartimentul de medicină şcolară, structurat în Biroul de medicină şcolară generală şi Biroul de medicină şcolară dentară. Acestea funcţionează în subordinea Serviciului de autoritate tutelară, din cadrul Direcţiei de Asistenţă Socială, cuprinzând 11 cabinete de medicină generală şi 8 cabinete de medicină dentară. În cabinetele de pe lângă unităţile şcolare îşi desfăşoară activitatea 50 de cadre medicale.