27 noiembrie 2012


La anul,
Parcul de mijloace de transport al TPL ar putea fi reînnoit
·        În martie 2013 expiră ratele  de leasing la autobuzele Iribus Iveco din trafic, până atunci în dotarea firmei la care municipalitatea este unic acţionar intrând deja două microbuze noi.
·        Multe au durata de funcţionare de 8 ani depăşită sau peste 500.000 de km rulaţi, ca urmare ele trebuie casate.   
Primarul municipiului Suceava, Ion Lungu, a anunţat, într-o conferinţă de presă că, în martie 2013, expiră perioadă de plată a ratelor de leasing pentru autobuzele Iribus Iveco din dotarea TPL, dată de la care se are în vedere înnoirea parcului de mijloace de transport al firmei specializate din subordinea municipalităţii. Până atunci, în dotarea TPL au intrat deja două noi microbuze, acestea urmând a acoperi liniile nr. 17 şi 30.             „Analizăm posibilitatea măririi parcului auto de la TPL. Societatea avea în patrimoniu 10 microbuze cu o vechime mai mare de 15 ani,  multe dintre ele nemaifiind funcţionale.  De aceea, cu sprijinul Primăriei municipiului Suceava s-au cumpărat două microbuze noi, marca Otokar. Acestea sunt  de calitate şi au un design potrivit pentru un transport civilizat. Există trasee care nu sunt eficiente, precum în cartierele Iţcani şi Burdujeni, însă şi acestea trebuie asigurate cu microbuze, deoarece este vorba despre un transport public, care revine municipalităţii”, a declarat edilul şef, precizând că fiecare dintre noile maşini are câte 23 de locuri, dintre care 15 pe scaune.
În acest an, de la bugetul local a fost achitată către TPL suma de 2,2 milioane de lei, reprezentând diferenţa dintre preţul biletului şi costul real al unei călători, precum şi contravaloarea gratuităţilor acordate diferitor categorii de beneficiari prevăzute de lege. De asemenea, în vederea onorării ratelor la autobuzele procurate prin leasing, Primăria a plătit 5,5 milioane de lei. Ion Lungu a mai spus că municipalitatea suceveană a depus şi un proiect pe „energie verde”, cu finanţare din fonduri europene, pentru dotarea TPL cu mijloace de transport hibrid. Acesta ar urma să se concretizeze în 2013. Autobuzele din parcul actual al societăţii de transport local au durata de funcţionare de 8 ani depăşită sau peste 500.000 de km rulaţi, ca urmare trebuie casate.