22 noiembrie 2012


Doar proprietarii din două blocuri s-au înscris în programul european de reabilitare termică
·        Potrivit calculelor iniţiale, proprietarii vor achita 20% din  contravaloarea lucrărilor, de la bugetul local urmând a fi acoperite tot 20 de procente.
Sucevenii nu sunt prea interesaţi  de programul de creşterea a eficienţei energetice a locuinţelor cu fonduri de la Uniunea Europeană. Cel puţin aceasta ar putea fi concluzia trasă după expirarea termenului limită de depunere a dosarelor, interval în care doar proprietarii din două au reuşit să vină la Primărie cu toată documentaţia necesară.   „S-au adus solicitări doar pentru două blocuri, iniţiativa celor din  Blocul turn Union, T7, cu  40 de apartamente, de pe strada Ana Ipătescu, vine în întâmpinarea modernizării zonei centrale a oraşului, acolo unde s-au construit şi parcările subterane”, subliniază ocupantul fotoliului din Areni, Ion Lungu. Solicitările puteau fi depuse până pe 15 noiembrie, însă termenul limită a fost prelungit până pe 15 decembrie.  Potrivit calculelor iniţiale, proprietarii vor achita contravaloarea a 20% din  lucrări, de la bugetul local urmând a fi acoperite tot 20 de procente. Cel de al doilea bloc este situat pe strada „Mihai Viteazu, are 30 de apartamente, cota de participare a celor două părţii fiind similară.   „Aşteptăm, în continuare, solicitări de la asociaţiile de proprietari, deoarece s-a amânat termenul de depunere a proiectelor până pe 15 decembrie. Intenţionăm să reabilităm cât mai multe blocuri, după noi, în acest proiect putând intra circa 3000 de apartamente”, a subliniat şeful administraţiei municipale sucevene Ion Lungu.  În anul 2011, municipalitatea suceveană a depus la Ministerul Dezvoltării Regional şi Turismului două solicitări pentru finanţarea reabilitării termice din fonduri europene prin Programul Operaţional Regional(POR). În primă etapă erau cuprinse 750 de apartamente care aveau deja întocmită documentaţia aferentă şi a cărora anvelopare presupune cheltuieli de aproximativ 3,3 milioane de euro.  Cea de a doua solicitare se referă la 7.463 de apartamente inventariate de către asociaţiile de proprietari, suma necesară execuţiei fiind de 31 de milioane de euro.