Doar proprietarii din două blocuri s-au înscris
în programul european de reabilitare termică
·
Potrivit
calculelor iniţiale, proprietarii vor achita 20% din contravaloarea lucrărilor, de la bugetul
local urmând a fi acoperite tot 20 de procente.
Sucevenii nu sunt prea interesaţi
de programul de creşterea a eficienţei energetice a locuinţelor cu
fonduri de la Uniunea Europeană. Cel puţin aceasta ar putea fi concluzia trasă după
expirarea termenului limită de depunere a dosarelor, interval în care doar
proprietarii din două au reuşit să vină la Primărie cu toată documentaţia
necesară. „S-au adus solicitări doar
pentru două blocuri, iniţiativa celor din
Blocul turn Union, T7, cu 40 de
apartamente, de pe strada Ana Ipătescu, vine în întâmpinarea modernizării zonei
centrale a oraşului, acolo unde s-au construit şi parcările subterane”,
subliniază ocupantul fotoliului din Areni, Ion Lungu. Solicitările puteau fi
depuse până pe 15 noiembrie, însă termenul limită a fost prelungit până pe 15
decembrie. Potrivit calculelor iniţiale,
proprietarii vor achita contravaloarea a 20% din lucrări, de la bugetul local urmând a fi
acoperite tot 20 de procente. Cel de al doilea bloc este situat pe strada „Mihai
Viteazu, are 30 de apartamente, cota de participare a celor două părţii fiind
similară. „Aşteptăm, în continuare, solicitări de la asociaţiile
de proprietari, deoarece s-a amânat termenul de depunere a proiectelor până pe
15 decembrie. Intenţionăm să reabilităm cât mai multe blocuri, după noi, în
acest proiect putând intra circa 3000 de apartamente”, a subliniat şeful
administraţiei municipale sucevene Ion Lungu.
În anul 2011, municipalitatea suceveană a depus la Ministerul
Dezvoltării Regional şi Turismului două solicitări pentru finanţarea
reabilitării termice din fonduri europene prin Programul Operaţional
Regional(POR). În primă etapă erau cuprinse 750 de apartamente care aveau deja
întocmită documentaţia aferentă şi a cărora anvelopare presupune cheltuieli de
aproximativ 3,3 milioane de euro. Cea de
a doua solicitare se referă la 7.463 de apartamente inventariate de către
asociaţiile de proprietari, suma necesară execuţiei fiind de 31 de milioane de
euro.