Aproape 250 km de drumuri judeţene nu vor fi deszăpezite decât în situaţii extreme
• În cazul acestora, cheltuielile sunt considerate mari şi nejustificate din punct de vedere economic
• Pe 117 km de drumuri judeţene se va interveni cu doar mijloace locale sau numai în caz de necesitate
În jur de 241 km din cele 1048 km de drumuri de rang judeţean nu se bucura de prea mare atenţie la iarnă. Cel puţin aşa prevede o hotărâre a deliberativul judeţean, referitoare la protecţia drumurilor publice pe timp de iarnă, combaterea lunecuşului şi înzăpezirii, precum şi la încadrarea căilor de comunicaţie judeţene pe niveluri de viabilitate. Potrivit actului normativ de interes judeţean amintit, porţiunile de drumuri judeţene amintite se încadrează în nivelul IV de viabilitate, care se referă sectoarele cu trafic redus. Astfel, în cazul acestora cheltuielile cu menţinerea stării de viabiliate sunt mari şi nejustificate din punct de vedere economic, iar în acest sezon rece nu se va interveni decât în condiţii extreme. Nivelul III de viabilitate, în lungime de aproximativ 117 km, are în vedere drumurile judeţene pe care se va interveni cu mijloace locale sau doar în caz de necesitate. Având în vedere resursele financiare reduse, pe acestea se va acţiona doar în situaţii deosebite sau numai la redeschiderea definitivă, respectiv odată cu desprimăvărarea. Cel de al doilea nivel de viabilitate, circa 560 km, include drumurile judeţene care leagă centrele de comune de oraşele cele mai apropiate, centrele de comune între ele, precum şi căile de comunicaţie care „înţeapă” drumurile naţionale sau fac legătura cu frontiera de stat. În această categorie sunt cuprinse, de asemenea, şi şoselele de pe traseele turistice importante. Drumuri judeţene în lungime de peste 130 km sunt încadrate în nivelul întâi de viabilitate, aici intrând legăturile rutiere cu judeţele învecinate, ale zonelor populate între ele şi care nu pot fi aprovizionate pe rute ocolitoare, precum şi drumurile către agenţii economici importanţi, la care trebuie să aibă acces forţa de muncă. În primul nivel de viabilitate se încadrează şi şoseaua înspre Aeroportul „Ştefan cel Mare” Suceava.