Impozitare echitabilă în municipiul Suceava
• Executivul lucrează la eliminarea anomaliilor în perceperea contribuţiilor la buget, însă asigură că impozitele şi taxele locale pe 2012 nu vor creşte
• Acolo unde s-au făcut investiţii, iar accesul la utilităţi şi calitatea vieţii au sporit, se va trece la o clasă superioară de impozitare
Administraţia locală suceveană lucrează la fundamentarea bugetului pentru 2012, însă mai întâi va înainta spre aprobare, legislativului municipal, proiectul de hotărâre privind nivelul taxelor şi impozitelor locale pentru anul viitor. Primarul Ion Lungu a declarat că nivelul contribuţiilor amintite nu va creşte, acestea rămânând la nivelul din 2011. „În această lună vom intra în Consiliul Local cu proiectul de hotărâre privind aprobarea taxelor şi impozitelor locale pentru 2012. Acestea vor sta la baza fundamentării bugetului local pe anul viitor , iar aşa cum am mai spus-o, nu dorim să mărim aceste obligaţii”, a declarat primarul Ion Lungu. Pe de altă parte, şeful municipalităţii spune că va fi revăzută încadrarea pe zone a urbei, în aşa fel încât impunerea să fie una echitabilă. „Intenţionăm să facem o re-zonare, de aceea, o spun foarte clar, unele terenuri vor fi clasificate într-o zonă superioară, iar altele în una inferioară. Aceasta pentru că ne dorim să aplicăm o impozitare echitabilă în municipiul Suceava. În acest sens s-au întâlnit specialiştii în cadastru, urbanism şi investiţii din cadrul Prmăriei, încercându-se o reîncadrare a străzilor”, relevă edilul şef, subliniind că o ultimă clasificare din acest punct de vedere a fost realizată în urmă cu circa 8 ani. Primarul reliefează că acolo unde s-au făcut investiţii în această perioadă, iar accesul la utilităţi şi calitatea vieţii au sporit, se va trece la o clasă superioară de impozitare. La fel, chiar dacă sunt centrale, zonele cu servicii minime vor fi declasificate, iar locuitorii acestora vor plăti taxe şi impozite mai mici. Ion Lungu a mai evidenţiat că prin reaşezarea claselor de taxare nu este urmărită neapărat o creştere a încasărilor la bugetul local, ci eliminarea anomaliilor în perceperea contribuţiilor la buget. Aceasta deoarece un deţinător de apartament din oraş ajunge să achite la buget mai mult decât proprietarul unei vile cu 10 camere dintr-o zonă rezidenţială de la marginea urbei.