19 august 2015


Reabilitarea Pasajului CFR Iţcani, în pericol de a nu fi încheiată în acest an
·        Reglementările europene prevăd că nerespectarea termenului de 3 1decembrie 2015 este sancţionată prin retragerea finanţării nerambursabile.   
·        „Evident, în condiţiile în care există acest risc, noi ne vom îndrepta împotriva constructorului”, a specificat Ion Lungu, primarul Sucevei.
Realizarea în termen a lucrărilor de reabilitare cu fonduri europene  a Pasajului CFR din cartierul Iţcani al municipiului Suceava a devenit deja o mare problemă, a evidenţiat ieri primarul Ion Lungu, în cadrul şedinţei săptămânale de analizare a stadiului intervenţiilor aferente proiectelor europene din reşedinţa de judeţ.  „Am tras un semnal de alarmă şi aştept să am o discuţie foarte serioasă cu şefii acestei firme, cu care am semnat contractul”, a punctat şeful administraţiei locale sucevene. Firma constructoare Victor Construct Botoşani este în întârziere, amânând de două ori, cu câte 2 săptămâni, termenul de încheiere a  reabilitării podului rutier de peste râul Suceava, în acelaşi cartier, în condiţiile în care execuţia la pasajul  de peste calea ferată este de o mai mare amploare, acesta din urmă având o lungime de circa 3 ori mai mare. Edilul şef a pus în vedere că data limită de finalizare a proiectelor din programarea europeană 2007-2013 este 31 decembrie  2015, însă, din cauză că vremea nu va permite, se va putea lucra bine doar în următoarele două luni.  Responsabilii constructorului au cerut 3 luni pentru reabilitarea Pasajului CFR Iţcani, Lungu solicitând ca aceasta să fie gata la 31 octombrie. „Există riscul să nu terminăm lucrările în termen şi atunci vom avea o problemă cu finanţarea europeană. Eu zic că, printr-o mobilizare exemplară, în lunile septembrie şi octombrie ar putea fi terminat şi pasajul peste calea ferată. Este o lucrarea sensibilă, de amploare mai mare decât podul de peste râul Suceava,  pasajul CFR având o lungime de peste 3 ori mai mare. Trebuie să facem tot posibilul să finalizăm şi această lucrare în termen. În măsura în care lucrările nu se termină până la sfârşitul anului, Primăria trebuie să plătească cheltuielile, execuţia fiind considerată neeligibilă. Evident, în condiţiile în care există acest risc, noi ne vom îndrepta împotriva constructorului”, a specificat Ion Lungu, primarul Sucevei. Reparaţiile capitale la părţile de infrastructură şi suprastructură de la podul rutier de peste râul Suceava şi pasajul CFR, ambele din cartierul Iţcani, sunt cuprinse în proiectul cu finanţare europeană de circa 8 milioane de euro. Prin implementarea acestuia, în Suceava sunt reabilitate 10 artere de circulaţie, cea mai importantă fiind Bulevardul „George Enescu”. Finalizate sunt modernizările de pe DE 85, începute în prima etapă a proiectului POR din anii trecuţi, respectiv cele de pe străzile „Traian Vuia”, „Cernăuţi” şi „Grigore Alexandru Ghica”, toate înspre Siret. Intervenţii au avut loc strada „Universităţii”, în perioada următoare trebuind a fi refăcute două poduri de pe străzile „Cuza Vodă” şi „Plevnei”, din cartierul Burdujeni. Finanţarea a fost obţinută din economiile făcute în cadrul Programului Operaţional Regional(POR) 2007-2013.